rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Peruspuhelinta etsimässä  (Luettu 11406 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Peruspuhelinta etsimässä
« Vastaus #30 : 14.11.2011 kello on 23:05 »
Edit: iPhonesta:

Wlanin herkkyydessä on 3GS:ssä toivomisen varaan, ainakin iPadiin verrattuna. Akkua ei tosiaan pysty maallikko vaihtaan. Kamera voisi olla parempi, mutta se on uudempiin korjattu ja komeasti.

En hirveesti muuta valittamista keksi, en pudottele puhelimia nääs. ;D
« Viimeksi muokattu: 15.11.2011 kello on 10:56 »

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
  • Epsoo
Vs: Peruspuhelinta etsimässä
« Vastaus #31 : 14.11.2011 kello on 23:06 »
Tässä videossa tuhotaan Xcover puhelin, tosin ei kyllä kovin helpolla mene rikki ;D

http://www.youtube.com/watch?v=v1dRULo1VUo

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
Vs: Peruspuhelinta etsimässä
« Vastaus #32 : 14.11.2011 kello on 23:11 »
Mulla on tuos naapuri urheilukentällä kuula ja moukari jos tulee tunne heitellä jotain !
Ei puhelimia . Turhan kallis harrastus !  ;D 8)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.11.2016 kello on 12:51
Vs: Peruspuhelinta etsimässä
« Vastaus #33 : 15.11.2011 kello on 00:19 »
Ohan tämä vähän OT, mutta pakko kirjailla. Voitettiin tuossa muutama viikko sitten Ipad2 32GB arpajaisista ja mä en kyllä tajua miksi tuota hehkutetaan kiimassa.
Normi kosketusnäyttölärpä ke. Toiminta ihan suht jouhevaa yms. mutta en kertakaikkiaan jaksa ymmärtää sitä kiimaa mitä noi applen kamat muka aiheuttaa.

UGH, olen puhunut

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
Vs: Peruspuhelinta etsimässä
« Vastaus #34 : 15.11.2011 kello on 00:33 »
Joo! On mulla läppärikin tuossa vieressä. Mutta kun nopeasti tarvitsee jotain netistä hakea niin iPadi on aina heti valmis. En tiedä onko tämä mikään kriteeri tässä valmiissa maailmassa missä ei nyt kiirettä pitäisi olla. Kiva lelu ja kaikenlaisia joutavia appseja tarjolla. Sou? Ei kehtaa tunnustaa että on turha kapine tuon iPhonen rinnalla. Tulipahan hankittua ja vanhuus kun koittaa niin fontti ainakin on isompi!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Peruspuhelinta etsimässä
« Vastaus #35 : 15.11.2011 kello on 07:15 »
^

Plotterina iPad on hintaansa nähden huikea, näyttö on iso siihen hommaan. Ja mobiililaitteena, mutta ilman 3G:tä se jää torsoksi. Karavaanarille ihan ykköspeli, kun läppäri on auton pöydällä turhan tilasyöppö ja vaikea vänkärin käyttää ajossa. Siitä huolimatta, että mulla on Macbook Air eikä mikään tiiliskivi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:19
  • Autossa on pyörät
Vs: Peruspuhelinta etsimässä
« Vastaus #36 : 15.11.2011 kello on 08:12 »
Minun tietääkseni   lähes kaikki uudet puhelimet latautuu mikro USB laturilla.
Mutta se on vain lähes. Ja noita "perinteisiä Nokian latureita on maailma täynnä  :D Itse korjaan lähemmäs sata kuin 2 puhelinta vuosittain, vaihdan näyttöhä latausliittimiä, eri osia sinne sisälle. Joihinkin jopa kolvinkäyttöön tarvitsevaa juttua (virtakytkintä) . Ja siinä tullut esille tuo varaosien saanti

^

Plotterina iPad on hintaansa nähden huikea, näyttö on iso siihen hommaan. Ja mobiililaitteena, mutta ilman 3G:tä se jää torsoksi. Karavaanarille ihan ykköspeli, kun läppäri on auton pöydällä turhan tilasyöppö ja vaikea vänkärin käyttää ajossa. Siitä huolimatta, että mulla on Macbook Air eikä mikään tiiliskivi.
No ei minun Nokia Booklet vie enempää tilaa kuin iPad ja siinä saa sentään kannen käännettyä auringon eteen jotta näkee näytöstä jotain. Lisäksi on näppäimistö, gps,3g,wlan,bluetooth,sd-lukija jne. Ei lainkaan ketuta iKoneen puute





*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:26
Vs: Peruspuhelinta etsimässä
« Vastaus #37 : 15.11.2011 kello on 08:16 »
Tiedoksi, puhelimien latausliittimet on nykyään stardardisoitu, joten kaikki uudet laturit ja puhelimet käy ristiin (latausliitin on microUSB). Eli vähän huono argumentti Nokialaisen puolesta ;)

Eipä taida microUSB -laturia löytyä vielä monesta mökista. Mulla ja oman firman työläisillä on kaikilla kun semmonen tuli mokkulan mukana. Autoon puti ostaa erikseen microUSB laturi Tuurin reissulla. Keneltäkään muulta en ole vielä tuommoisia lähipiiristä tavannut. Menee vielä 2-3 vuotta ennenkuin nuot microUSB -laturit alkaa yleistymään. Sittenkin halpojen peruspuhelimien käyttäjillä on vaan "piikkimalleja"

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:19
  • Autossa on pyörät
Vs: Peruspuhelinta etsimässä
« Vastaus #38 : 15.11.2011 kello on 08:20 »
Tiedoksi, puhelimien latausliittimet on nykyään stardardisoitu, joten kaikki uudet laturit ja puhelimet käy ristiin (latausliitin on microUSB). Eli vähän huono argumentti Nokialaisen puolesta ;)
Olisikin käytännössä, ei pelkästään puheissa
Sitä paitsi, mitä järkeä on korjata 100€ puhelinta takuuajan jälkeen?
Enpä tiedä, ihmiset korjauttaa puhelimiaan esim sen vuoksi kun heidän kuvansa ja tekstrinsa , puhelinnumeronsa jne ovat siellä puhelimessa , valitan mutta se on suuri yleisö joka sitä teettää en minä. Omat tavarani ovat sekä Himan pc:llä että Nokian pilvipalvelimella.

Oma E75 taas pitäisi viedä huoltoon, se kun ei enää synkaa posteja eikä aina kalenteriakaan. Mut se on duunipuhelin niin sillä ei ole niin väliä ;D Oma kinkki ZTE taas porskuttaa ilman mitään ongelmaa 8) 8)
Ei kai siihen huoltoa tarvitse, kirjanpitäjälläni oli samaa ongelmaa, resetoin sen tehdasasetuksille ja päivitin itse.
Taas ZTE:hen en koske kuin pitkällä käytetyllä vessapaperilla. 7/10:stä mitä ollut niin on rikki, softa takkuaa jne. Perjantaina myin 50:llä juuri takuuhuollosta tulleen eräälle jonka oma oli kops, Ja eivät korjanneet kun ei ollut takuutodistusta  :-X , Nokiassa onnistuu imeillä tuokin  8)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
  • Epsoo
Vs: Peruspuhelinta etsimässä
« Vastaus #39 : 15.11.2011 kello on 10:19 »
Olisikin käytännössä, ei pelkästään puheissaEnpä tiedä, ihmiset korjauttaa puhelimiaan esim sen vuoksi kun heidän kuvansa ja tekstrinsa , puhelinnumeronsa jne ovat siellä puhelimessa

Nämä korjauttajat taisivat olla samaa porukkaa jotka vaihtoivat älyppuhelimesta peruskapulaan?
No, normaali prosedyyri tuossa tilanteessa olisi ottaa ne tiedot sieltä puhelimesta ja siirtää ne uuteen puhelimeen. Tulisi halvemmaksikin pitkänpäälle (Puhelinnumerot ja SMS viestit on normaalisti SIM kortilla, ja kuvat tms. muistikortilla. Luulis olevan helpompi vaihtaa nuo vaan uuteen puhelimeen kuin alkaa korjailee vanhaa. IMO)

Ei kai siihen huoltoa tarvitse, kirjanpitäjälläni oli samaa ongelmaa, resetoin sen tehdasasetuksille ja päivitin itse.

Tämä puhelin vain väittää että päivityksiä ei ole saatavilla. PC:llä nyt vois kokeilla, mutta en jaksa alkaa asentelemaan uutta käyttista vain sen takia että pääsisin testaamaan noksun päivitystä (miksi ihmeessä tuo PC:llä päivittäminenkin on tehty niin hankalaksi?)

Taas ZTE:hen en koske kuin pitkällä käytetyllä vessapaperilla.

Niin no, tuo satkun ZTE tuntuu vain huomattavasti laadukkaammalta kun tuo 400 euron  E75, softa loogisempi ja toimii paremmin. Lisäksi puhelin pysyy mekaanisesti paremmin kasassa.
Itselle kun tuo merkki ei ole tärkeä, lähinnä toimivuus ja soveltuvuus omaan käyttöön. Mutta ymmärrän kyllä että joillekin merkki on kaiken A ja O, onhan maailma täynnä merkkituotteita koska ne tekevät kauppaansa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Peruspuhelinta etsimässä
« Vastaus #40 : 15.11.2011 kello on 10:58 »
Mutta ymmärrän kyllä että joillekin merkki on kaiken A ja O, onhan maailma täynnä merkkituotteita koska ne tekevät kauppaansa.

Minä taas olen ajoittain hyvinkin kriittisenä kuluttajana oppinut sen, että tiettyyn merkkiin voi oikeasti luottaa, mutta mahdan nyt tarkoittaa eri merkkiä kuin mitä edellisellä ajat takaa.  ;D

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
  • Epsoo
Vs: Peruspuhelinta etsimässä
« Vastaus #41 : 15.11.2011 kello on 11:08 »
Minä taas olen ajoittain hyvinkin kriittisenä kuluttajana oppinut sen, että tiettyyn merkkiin voi oikeasti luottaa, mutta mahdan nyt tarkoittaa eri merkkiä kuin mitä edellisellä ajat takaa.  ;D

En nyt oikeastaan mitään tiettyä merkkiä tarkoittanut, vaan lähinnä kaikkia merkkejä joiden brändi on suurempi kuin todellinen arvo. Esimerkkinä vaikkapa esim. Rayban, Cocacola, Ferrari, Rolex, jne... Brändillä nuokin tekee suurimman osansa kaupasta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:19
  • Autossa on pyörät
Vs: Peruspuhelinta etsimässä
« Vastaus #42 : 15.11.2011 kello on 13:04 »
Nämä korjauttajat taisivat olla samaa porukkaa jotka vaihtoivat älyppuhelimesta peruskapulaan?
No, normaali prosedyyri tuossa tilanteessa olisi ottaa ne tiedot sieltä puhelimesta ja siirtää ne uuteen puhelimeen. Tulisi halvemmaksikin pitkänpäälle (Puhelinnumerot ja SMS viestit on normaalisti SIM kortilla, ja kuvat tms. muistikortilla. Luulis olevan helpompi vaihtaa nuo vaan uuteen puhelimeen kuin alkaa korjailee vanhaa. IMO)

Kerro oi guru miten otat tavarat talteen puhelimesta missä on näyttö rikki (ainoastaan) EIKÄ kaapelin paikkaa millä lyö sen tietokoneeseen.
Jatketaan sitten kun selvennät nuo asiat. Niitä ei ole vielä löytynyt esim Huoltopäällikölle firmassa joka huoltaa esim Nokiaa ja Samsungia, ei millään pahalla mutta kannat tuossa kohti säkillä valoa ikkunattomaan taloon  :P
Lisäksi tuo puhelimen korjautus on vain ja ainoastaan sen kuluttajan valinta. Minä en ole asiaa käskenyt enkä kehoittanut  :o

Edit:

Tämä puhelin vain väittää että päivityksiä ei ole saatavilla. PC:llä nyt vois kokeilla, mutta en jaksa alkaa asentelemaan uutta käyttista vain sen takia että pääsisin testaamaan noksun päivitystä (miksi ihmeessä tuo PC:llä päivittäminenkin on tehty niin hankalaksi?)

Ainiin ,olisit heti sanonut ettei sulla ole kaluja tuohon. Tuohan onnistuu esim Mikkisoftan ja Ompun käyttiksillä. Onnistuu myös LINUXILLA kunhan hankit Phoenixin softan ensin, eli vika EI ollutkaan puhelimessa :P

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:07
  • Epsoo
Vs: Peruspuhelinta etsimässä
« Vastaus #43 : 15.11.2011 kello on 13:31 »
Kerro oi guru miten otat tavarat talteen puhelimesta missä on näyttö rikki (ainoastaan) EIKÄ kaapelin paikkaa millä lyö sen tietokoneeseen.

Vaikka en olekaan guru, niin kysäisen että milläs ne kuvat sitten otetaan ulos toimivastakaan puhelimesta jos siinä ei ole yhteyttä PC:hen?
Enivei, normisetti osaavissa huolloissa on esim. laittaa toimiva testinäyttö kiinni siksi aikaa että saa siirrettyä tiedot siihen uuteen puhelimeen. Ei pitäisi olla vaikeeta. (Näin ainakin on toimittu erään maahantuojan keskushuollossa jo vuonna miekka ja kivi)

Ainiin ,olisit heti sanonut ettei sulla ole kaluja tuohon. Tuohan onnistuu esim Mikkisoftan ja Ompun käyttiksillä. Onnistuu myös LINUXILLA kunhan hankit Phoenixin softan ensin, eli vika EI ollutkaan puhelimessa :P

Elä viitsi alkaa ilkkumaan mitä minulla ei ole ja mitä minulla on kun et tiedä, jookos?
En vain viitsi alkaa kokoillan operaatioon asentaakseni koneelleni pöytälaatikostani löytyvän Windowsin pelkästään siksi että saisin ajettua päivityksen (duuni)puhelimeen. Muuten olet oikeasssa, Linuxilla saa tehtyä asioita mitä Windowsilla ei saa ;)
Sitäpaitsi, kirjoitin "on tehty niin hankalaksi", en että ei voisi tehdä.

Ps. ZTE:n päivityksessä riitti että tallensi uuden softan muistikortille (onnistuu helposti PC:llä ilman mitään ylimääräisiä softia) ja buuttasi kapulan sillä muistikortilla...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:19
  • Autossa on pyörät
Vs: Peruspuhelinta etsimässä
« Vastaus #44 : 15.11.2011 kello on 15:36 »
Vaikka en olekaan guru, niin kysäisen että milläs ne kuvat sitten otetaan ulos toimivastakaan puhelimesta jos siinä ei ole yhteyttä PC:hen?
Enivei, normisetti osaavissa huolloissa on esim. laittaa toimiva testinäyttö kiinni siksi aikaa että saa siirrettyä tiedot siihen uuteen puhelimeen. Ei pitäisi olla vaikeeta. (Näin ainakin on toimittu erään maahantuojan keskushuollossa jo vuonna miekka ja kivi)


No ei heilläkään ole kaikkiin malleihin testinäyttöjä. Eikä kaikki vie merkkihuoltoon, esim erääseen puhelimeen näytönvaihto 135€ merkkihuollossa, minulla 80€  ;)


Elä viitsi alkaa ilkkumaan mitä minulla ei ole ja mitä minulla on kun et tiedä, jookos?
En vain viitsi alkaa kokoillan operaatioon asentaakseni koneelleni pöytälaatikostani löytyvän Windowsin pelkästään siksi että saisin ajettua päivityksen (duuni)puhelimeen. Muuten olet oikeasssa, Linuxilla saa tehtyä asioita mitä Windowsilla ei saa ;)


En minä ilku, totesin vain että varmaankin syynä siihen tekemättömyyteen on käyttiksen puute.
Nyt täytyy varmaan lopettaa ettei tule bannia foorumilta  :-[ :-X :-\ :'( <------- ON IHAN HUULI SITTEN
Eli Kaikki Androidit ja Samsungit ainoita vaihtoehtoja....... ................... ..
« Viimeksi muokattu: 15.11.2011 kello on 15:43 »