Riippuu millä liikun; matka-askissa 10" androidruutu, nii googlemaps luontevin ja toimivin. Hereä, Waze ja paria muutakin mm. iGo löytyy siitä. En pitänyt niiden yksinkertaisista näytöistä. Kuukkelissa minusta paras sisältö/toiminta. Voisi verrata kännykäyttöön..
Viime vkl outoon pikkutien päähän piti mennä. Oikeimmin osoitteella vei googlemaps, Here olis vienyt peltotietä, Volvon oma SensusNavigation, ei edes osunut kilsan säteelläkään oikein, Tosin oudon katkonainnen tie oli Tuusulassa tuo kohde. Varmasti olis muuten osannut koordinaateilla (Lon/Lat), mutta osoitteen konvertointi ei mennyt nappiin vaikka päivittää kartat pilvestä ominpäin..
Kaikissa noissa softissa virheitä/vääriä/huonompia lopputuloksia. Joskus samassa autossa ollut useita saman kännyapin käyttäjiä, mutta reittiohjeet erit.. käytösdataa keräävät ja alkuasetukset voivat poiketa.. Liekö koskaan voittajaa saadaan 
E: vaikka noita "Truck/Bus" ominaisuuksia softassa olisi, niin karttadatasta ne saattavat puuttua. Suomessa varsinki avoinData taitaa olla ihan Traficomin peruskamaa, hikiseen Fintraficin detaljeja.. mutta että kaikki yksityisteiden keväiset painorajat mukana
olis edes sillat - ihan peruslevähdysalueet/P-paikat puute 
Jeps Googlellä mä yleensä navigoin ja pääsääntöisesti se on toiminut hyvin, paitsi että sitä ei saa huomioimaan auton mittoja. Yhtään minkään kokoisen auton omaa navia en oo käyttänyt sen jälkeen kun Android Auto tuli tarjolle. Pari vuotta sitten Norjassa mulla oli eka kerran käytössä Copilot GPS, johon sain auton mitat. Mutta eipä tullut oikein vastaan reittejä, joissa tuo olis ollut tarpeellinen ja tuon toimivuus painorajoitusten ja mittojen kanssa jäi epäselväksi.
Viime kesänä Itämeren ympäriajolla navigoin pelkästään Googlella ja se oli virhe. Sekä Saksan ja Tsekin että Saksan ja Puolan rajaseuduilla oli paljon 3,5 tonnin painorajoituksia ja niiden kanssa olin vähän hukassa. Ratkaisin ongelman ajamalla pokkana läpi, toivoen että konstaapelit ei tule kyselemään auton papereita. Mun vankkurin kun saa rekisteröityä pienellä kantavuudella myös 3.5 tonniseksi, eli päällepäin ei arvaisi että se onkin 4-tonninen. Eivät tulleet kyselemään vaikka rajaa ylittäessä max 3,5 tonnin tiellä tarkkaan katseella seurasivatkin.
Nyt ollaan Ranskan suuntaan menossa ja ajattelin että paino ja mitat olisi syytä olla huomioituna, ettei mene sekoiluksi kuten viime kesänä.
Oma mausteensa on maakohtaiset erot siinä, koskeeko kuorma-autolla ajokielto myös yli 3,5 tonnista M1-luokan matkailuautoa vai ei. Jossain koskee, jossain ei. Asiasta mitään tietämättä että navit ei tuota eroa kuitenkaan tiedä, joten täydellisesti toimivaa navia tuskin löytyy. Mutta pitäisi löytää edes melko hyvä.
Erillislaitteesta en kauheasti tykkää, mutta ei sekään ihan mahdoton hankinta ole. Taisin jossain nähdä Garmin Camperin tarjouksessakin.