Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Navigointiappi puhelimeen

(1/3) > >>

Tietis:
Millaisia kokemuksia väellä on puhelimen navigointisovelluks ista matkailuautokäytöss ä? Tarkoitan erityisesti sellaisia, johon saa laitettua auton mitat ja etenkin painon ja joka ottaa ne reitityksessä huomioon. Mikä toimii ja mikä ei ja nimenomaan Androidilla?

Copilot mulla on muutama vuosi sitten ollut käytössä. Ei  kauheasti osunut kohdille painorajoitettuja teitä, joten toimivuus noiden kanssa jäi vähän epäselväksi.

Nyt otin Sygicin maksuttomaan koekäyttöön mutta se ei ensitestillä oikein vakuuttanut. Nopeusrajoitusten kanssa se tuntui olevan enimmäkseen aivan kujalla. Kotisohvalla testasin reititystä seudulla jossa tiedän olevan 3,5 tonnin painorajoitus, ja siitähän se läpi reititti vaikka olin laittanut auton painon 4 tonniin. Tuo nyt oli vain yksi paikka ja saatoin tietenkin osua harvinaiseen poikkeuskohtaan jossa se ei painorajoituksesta tiennyt. Mutta eihän tuo hyvää kuvaa antanut.

Copilotista pitäisi maksaa joka vuosi, kun taas Sygicin saisi vain vähän isommalla maksulla "ikuisella" käyttöoikeudella. Mitäpä parviäly sanoo näistä appeista ja onko muita vaihtoehtoja?

Google Mapsiin ja Wazeen olen muuten tyytyväinen, mutta kun ne ei huomioi 4 tonnin kokonaismassaa niin reitit menee välilä vähän mönkään.

Pate:
Tomtom Amigoa tulee käytettyä enimmäkseen Androidissa.
On ilmainen sovellus. Tosin tuohon ei kai saa painoja syötettyä.

megaman:
Tomtom Go kannattaa zekata myös.

K.E.V:
Here we go:ta käytän.

Masa matkailija:
Google peruskäytössä, sygig on muuten hyvä mutta muutaman vuoden jäökeenn mainonta ja päivitykset sotkee käyttöä, eikä saa suosikkeja siirrrttyä laitteesta toiseen.
Here ollut välillä, hyvä peruskäyttöön mutta hitaissa laitteissa tulee jäljessä.
Wazea kokrilin, en päässyt juttuun.
Googlen offline tila kömpelö, painoista en tiiä kun en käytä, sygigissä ne on.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View