Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Köyhät asuntoautoilijat
Tietis:
--- Lainaus käyttäjältä: reissu - 4.06.2025 kello on 08:57 ---^ Maksoiko Maarianhaminassa huoltoasemalla vesi? Vai oliko vapaaehtoinen maksu.
--- Lainaus päättyy ---
Maksoi, ainakin sillä Shellillä, jonka viereisellä parkkiksella oli ajokaivo. Se oli ehkä 50 senttiä per 10 litraa tai ainakin suunnilleen tuota suuruusluokkaa.
Heillä oli siinä vesipisteen luona lappu, että heiltä otetun veden määrä on kasvanut niin paljon ja vesi on Maarianhaminassa kallista, että heidän on pakko siirtyä laskuttamaan vedestä. Ymmärrän kyllä tuon, koska tuolla saarivaltakunnassa pyöri kyllä jo tuolloin ihan hyvä määrä karavaanareita ja lähes kaikki paikat oli vielä kiinni. Luultavasti kaikki Ahvenanmaan ainoalla leirintäalueen ulkopuolisella ajokaivolla käyvät karavaanarit tulee sitten hakemaan vettä siitä Shelliltä.
Parin kivenheiton päässä tuosta huoltoasemasta olisi leirintäaluekin, mutta kiinnihän se tietenkin oli. Ainakin me oltaisiin siinä leirintäalueella oltu pari-kolme yötä, jos se olisi ollut auki, ja väittäisin että muitakin asiakkaita olisi löytynyt. Ihme touhua tuo, kun ei haluta pitää palveluita auki vaikka kysyntää olisi ainakin jonkin verran.
megaman:
Sehän saattoi olla vuokra-auto tai lainassa kaverilta ja käyttäjä ei välttämättä niin kokenut konkari. Ja todellakin, pääasia, ettei jätteet päätyneet luontoon. 🙂
Kaikilla ei ole valmiina karavaanarikoodisto a tai kokemusta siitä, missä mikäkin kuuluu tehdä.
armas ujomieli:
Polemiikkia syntyy. Se on vaan työlästä mennä kämppärille ja lähteä pois. Liikkuvan paljon helpompi mennä puskiin ja saa olla omissa oloissaan. Pitää tämäkin huomioida. Ja kuten aiemmin todettiin ei kukaan ilmaiseksi liiku aina jotain hilua johonkin jää.
tikola:
Tässähän on on kyse siitä millaisilla oikeuksilla kansalainen saa toimia ja missä hän tarvitsee palvelua ja luvan. Tuo vanha karavaanarivinkkeli, että karavaanari kokoontuu SFC alueelle juomaan kaljaa ja laulamaan karaokea toisten samanlaisten kanssa on menneen ajan juttu, Meitä karavaanareita on monenlaista ja monenlaisista lähtökohdista, eikä kaikkia leirintäalue koske vältt'ämättä mitenkään. Itselläni on ihan selvät ohjeet lapsille, että jos leirintäalueen karaoke ja Savonlinnan oopperajuhlat alkavat minua kiinnostaa, niin minut saa ohjata tahdonvastaiseen hoitoon saman tien.
Roska on yksi ongelma. Itse olen ratkaissut sen siten, että etsin k.o. kunnan karttapalvelun. Sieltä jätepalvelut ja aina löytyy muutama sata metriä päätieltä jonkinlainen mökkiläisten ja asukkaiden aluekeräyspiste. Enhän minä sitä saa käyttää ihan tarkasti ottaen, mutta olen katsonut, että yksi pussi kunnassa A ja toinen kunnassa C silloin tällöin on OK väärinkäytös. Ongelmaksi tulee kuntakohtaiden paikkojen etsintä ja siinä Open Street Map voi olla ihan toimiva väline. Eli tästä kartasta niitä nykyään katselen:
https://mapcomplete.org/waste.html?z=12&lat=60.39724301561964&lon=25.282269976614998
Jätä roskasi vain leirintäalueelle on jonkinlainen tuulahdus Kekkosen ja Koiviston ajalta ja nykymaailmassa pitää olla muitakin ratkaisuja, joista nuo karttapalvelut ovat yksi.
joe244:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 4.06.2025 kello on 07:49 ---Jokavuosihan sitä maksetaan yleistä jätemaksua jolla ei saa mitään.
Tai viherpiiperöiden mukaan saa sitä jätehuoltoa...mistä kuitenkin maksetaan jokaisesta tyhjennyksestä erikseen.
Jaa niin onhan niitä lasi ja paperikeruuta...jos ta kerääjä taas saa rahaa ihan materiaalista.
Eli kyllä sillä jätehuoltorahalla pitää saada johonkin roskikseen jätepussinsa tiputtaa....
--- Lainaus päättyy ---
Suomessa joo, mutta kun puhe on miten toimia ulkomailla.
"
Seurasinpa tässä yhtä köyhää suomalaista asuntoautoilijaa
...
Niin, ja tämähän ei sattunut suomessa
"
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta