Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Kitkarenkaat kesäkäytössä
mjh48:
Palaan vielä tänne hekeksi kyselemään kitkarenkaiden käytöstä kesällä.
Onko täällä kitkoilla kesällä ajelevia?
Matkailuauto läksi ja tilalle tuli Saab farmari, eli ei suoraan liity karavaani hommaan, mutta kun täällä on kuitenkin paljon kokemusta, niin ajattelin kysäistä.
.
Haluaisin käyttäjien lukea kokemuksista, en mielipiteistä siitä ovatko ne turvalliset vai ei.
Kesäkelissä pito kitkoillakin on varmasti parempi kuin märällä jäällä nastoilla
Minulla on Saabissa 195/65R15 renkaat ja olen ajatellut ajaa kitkoilla läpi vuoden, en vedä sillä mitään, joten sen puolesta ei renkaille tule rasitusta.
Saab-foorumilla kun kyselin, niin tuli vastauksia laidasta laitaan.
Pääosin kielteisiä, mutta kielteisen mielipiteen antajat eivät ole käyttäneet kitkoja kesällä.
Vastaajista osan mielestä oli aivan ok käyttää kitkoja kesällä, rivien välistä voi jotenkin päätellä heidän käyttävän kitkoja myös kesällä
K.E.V:
Vuosia ajanut. H-autossa Nokian R malleja, nyt R5. M-autossa Michelin Crossclimatet. Ei ongelmia. Tosin mun rengas ongelmat joku tietää paremmin.....
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 29.03.2025 kello on 17:58 ---Vuosia ajanut. H-autossa Nokian R malleja, nyt R5. M-autossa Michelin Crossclimatet. Ei ongelmia. Tosin mun rengas ongelmat joku tietää paremmin.....
--- Lainaus päättyy ---
Kiitos noin olen arvellutkin.
Matkailuautossa oli minullakin Crossclimatet ja oli hyvät ajaa
armas ujomieli:
10v ajoin 3-litrasella Nissan Maximalla kitkoilla kesätkin kun oli vaan yksillä vanteilla. Normi ajolla pärjää totkai.
Mautoilija:
Eihän mikään kesäkitkoja estä. Itse vaihtaisin kunnon kesäkumit. Tulisi parempi ajotuntuma. Jos tällä ei ole väliä, anna mennä kitkoilla. Päätös on oma eikä laiton.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta