Matkailukeskustelut > Matkailu kotimaassa
Kahvinkeitto reissussa
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 11.11.2011 kello on 17:31 ---Siis, keittääkö tuo kannu?
Noin äkkiä katseltuna näyttäisi olevan termoskannu, jossa kahvinsuodatin. Onko näin?
--- Lainaus päättyy ---
Näinhän: "Lisää vain kiehuva vesi kahvinpurujen päälle!" siinä mainoksessa sanotaan!
"Masi":
Tuommoisella vastaavalla olen jo kymmenen vuotta keittänyt kotona sekä reissussa kahvit. Kotona vedenkeitin 2000 w ja noin pari minuuttia puoli litraa vettä valmiina eli samassa ajassa on saanut silmät auki ja purut pannuun. Autossa sama homma, mutta vesi useimmiten kaasulla kuumaksi ja silloin kun ollaa liekassa niin 700 w ja kerkeää hakea kyliltä lämpimät patongit mukaan.
http://www.bodum.com/fi/en-us/shop/detail/10096-01/
Paras systeemi minusta :)
Turhan Höpöttäjä:
Eikös tuo, josta puhutte ole Espresso keitin. :)
"Masi":
Expresso suodatetaan paineen alaisena, mutta tuolla kannula se paine on aika vaatimaton, ainostaa kädellä painetaan sihti alas.
Itse teen sen vlittömästi veden kaadon jälkeen. Jotkut odottavat vähän aikaa. Jotkut lisäävät purut veden päälle. Eli mielikuvitus rajana.
:
... Kele ääkköset katoaa
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 11.11.2011 kello on 17:59 ---Expresso suodatetaan paineen alaisena, mutta tuolla kannula se paine on aika vaatimaton, ainostaa kädellä painetaan sihti alas.
Itse teen sen vlittömästi veden kaadon jälkeen. Jotkut odottavat vähän aikaa. Jotkut lisäävät purut veden päälle. Eli mielikuvitus rajana.
:
... Kele ääkköset katoaa
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä perinteinen pannukaffee on sitä oikeata !!! ;D ;D ;D ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta