Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Kyssäri polar 560 vm 2005 akkukeskus

<< < (2/3) > >>

Masa matkailija:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija -  9.03.2025     kello on 20:56 ---Punainen on plus johto. Musta miinus johto.
Jos et ole varma mihin johto tulee kytkeä, älä kytke mihinkään.
Vihreästä kytkimestä en osaa sanoa.
Erillisen akkulaturin voi kytkeä pois tolppasähkössä. Kulkineen sähkökeskus huolehtii akun latauksesta.
Käytä kulkinetta autokorjaamolla. He tietävät miten sähköjen kanssa kuuluu toimia.

--- Lainaus päättyy ---
Mulla Polarissa -98 oli kyllä miinus valkoinen ja musta +. Varmistettava mittaamalla runkoon.
Vähän samanlainen oli kytkentä mutta purin kokonaan ja tein uusiksi, ei se selvinnyt muuten.

Yrjö:
  Näissä vanhoissa on se vaara, että niihin moni "masentaja" on tehnyt kytkentöjä "omasta päästään"?
  Niinkuin minä tein tuohon vaimon vaunuun lähes kaikki. Luullakseni vaikea korjata, ainakin netin kautta mahdoton? Mm. maadoituksena jouduin käyttämään eri värejä, riippuen mitä siinä sattui olemaan tarjolla.

Sakke C:

--- Lainaus käyttäjältä: huikkanen -  9.03.2025     kello on 19:36 ---Kyssäri polar 560 vm 2005 akkukeskus

Kesäreissuun ajattelin käyttää akkua ja esiin nousi kyssäreitä kun akkusähkö vaunussa on hepreaa minulle vielä

*  kuvassa näkyy että akun punainen johto on kiinni mutta musta on irti
*  onko sama mihin allaoleviin vapaisiin kiinnikkeisiin liitän mustan johdon?
*  onko vihreä virtakytkin nyt päällä tai pois asennossa kun ei ole symbolii ja ohjekirjassa on erillainen kytkin?
* onko parempi pitää akku laturi pois päältä jos sähkä tulee tolpasta?

Kaitsu

--- Lainaus päättyy ---

Itselläni on kuvan johdotus, yläpuolella siniset + ja valkeat -
Alapuolella akulta punainen + oikealla ja vieressä musta -

Kannattaa todella mitata, koska näkyy olevan myös jälkeenpäin tehtyä sekalaista johdotusta.  :o
Itse rakensin kaiken uusiksi. Thumb

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: huikkanen -  9.03.2025     kello on 19:36 ---Kyssäri polar 560 vm 2005 akkukeskus
*  onko vihreä virtakytkin nyt päällä tai pois asennossa kun ei ole symbolii ja ohjekirjassa on erillainen kytkin?
* onko parempi pitää akku laturi pois päältä jos sähkä tulee tolpasta?

--- Lainaus päättyy ---
  Yleensä kytkin asennetaan niin että on alhaalla pois, nostetaan päälle.
  Valtakunnan verkossa kun ollaan, silloin akku latautuu.
  Luullakseni ei kaikki kausipaikkalaisetka an irroita akkua ja laturia, vaikka ollaan "aina" verkkovirrassa?

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 12.03.2025     kello on 08:28 ---  Yleensä kytkin asennetaan niin että on alhaalla pois, nostetaan päälle.

--- Lainaus päättyy ---

Paitsi saksalaiset....    >:(

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View