Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

AD bluen lisäaineet

(1/14) > >>

ajuri:
Kuinka moni käyttää autossaan jonkin merkin adbluen kiteytymiseen lisäainetta ja mitä merkkiä? Thumb
Itse olen käyttänyt TEC 4 merkkistä lisäainetta. Toistaiseksi ei ole ollut ongelmia Fiat dugato 2.3 140 hv  vm. 21 mallin kanssa. Thumb

HiTec:
Itsellä oletettavasti nuo kristallit jumitti viime syksynä tuon Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 vm. -20 kusisuuttimen täysin auki ja se oli sitten 500€ keikka töineen, kitooosh :-\

Tämän jälkeen lirautettiin anti-crystalit tankkiin eikä tuosta ole ollut pahaa sanottavaa Thumb

No juu, omat kokemukset on vielä melko lyhyeltä ajalta, vaan jos tuolla 20€ törpöllä säästyy noilta järjestelmän korjauskierroksilta, niin hommahan todellakin kannattaa! Ja kun tuota litkua ei tosiaan mene kuin se pieni tilkka tuollaiseen 10 litran tonkkaan, jolla taas ajelee lähes 10.000km, niin mikään kustannuskysymyshän tuo ei todellakaan ole vaikka ei lopulta yhtään mitään auttaisikaan.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: ajuri -  4.02.2025     kello on 10:43 ---Kuinka moni käyttää autossaan jonkin merkin adbluen kiteytymiseen lisäainetta ja mitä merkkiä? Thumb
Itse olen käyttänyt TEC 4 merkkistä lisäainetta. Toistaiseksi ei ole ollut ongelmia Fiat dugato 2.3 140 hv  vm. 21 mallin kanssa. Thumb

--- Lainaus päättyy ---
Mielenkiintoinen aine...

TEC 4 400 ml / 12 L
Liqui Moly 250ml / 100 L.

Mahtaako tuo TEC 4 olla laimeampaa, vai mikä erottaa seosuhteen?

Calva:
Tuota Liqui Molya käytän. Väittää, että kiteytymisen eston lisäksi nostaa jäätymispistettä noin viidellä asteella (-16:een). Tuoksuu ammoniakilta. Lumettako, en välitä.. Toisaalta valmistaja iso saksalainen öljy- ja kemikaaliyritys.

Aakku:
Kokkolan Autohuollon "pikatesti"...

Ei ehkä tieteellisen tarkka, mutta antaa ajattelemisen aihetta. Forte kyseessä.
https://www.youtube.com/watch?v=kW-La-t3EaU

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View