Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Läppärin latailu (aloittelija)

<< < (18/19) > >>

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: Kames - 30.01.2025     kello on 20:36 ---Jaa täällähän on keskusteltu oikein urakalla :D Menkäähän jo kotiin välillä. Siellä varmaan jo kaivataan :)

Itse alkuperäiseen kysymykseen jos palaan, niin sovittiin asennus paneeleille + invertterille. Eiköhän niillä sen läppärin tai pari lataa. Ja hyvällä onnella ehkä sen hammasharjankin  :D

--- Lainaus päättyy ---
  Kiinnostava aihe, jossa monilla on se ainoa oikea tapa---kuten yleensä.
  Mielikuvitus äkkiä lähteen lentoon:
  Tulee mieleen:
  Että vietät siellä valtakunnan verkon ulkopuolella myös vapaa-aikaa.
  Että olet myös pilvisellä säällä, ehkä joulu-tammikuussa jolloin aurinko energiaa  tulee ehkä vain nimellisesti. Silloin säästäminen/tuottaminen kovinkin tarpeellista.

Kames:
Tilannepäivitystä sen verran että auton katolla nykyisin 165W MPPT paneeli ja invertteristä sähköt 2 x 75W läppäriin. Nyt harmaaseen aikaan ei tietenkään latausta paneelin kautta tule kuin nimellisesti, mutta hyvin on riittänyt työpäivän verran virtaa. Akkuina siis 2 x 95Ah AGM-akkuja. Etätyöpäivän jälkeen olen yleensä ajanut 1-2h eri paikkaan ja taas on akut täynnä seuraavaa työpäivää varten. Kyllähän tämä näinkin hyvin toimii. Vielä ku ei olisi niin kylmä, ettei tarvitsisi kaasua käyttää lämmitykseen, mutta se onkin toinen keskustelu sitten se :)

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: Kames -  2.03.2025     kello on 10:40 --- Etätyöpäivän jälkeen olen yleensä ajanut 1-2h eri paikkaan ja taas on akut täynnä seuraavaa työpäivää varten. Kyllähän tämä näinkin hyvin toimii.

--- Lainaus päättyy ---
  Sulla tuntuu tuo ajonaikainen lataus olevan oikeinkin hyvässä iskussa.
  Ilmeisesti sulla on ollut tämän palstan "median lukutaitokin" kohillaan! Normaalisti täälläkin on monenlaisia "profeettoja",vaikea tietää ketä uskoa, vasinkin uuden tulokkaan. Me jotka on oltu täällä alusta asti, olemme jotain oppineet kirjoittajista.

Mautoilija:
Kyse on siitä kuinka paljon sähköä on käytetty. Läppärin virtalähteessä ilmoitettu teho ei ole se mitä läppäri vie. Varsinkaan kun kahta konetta ei voi käyttää yhtäaikaa. Ellei ole kyse raskaasta sovelluksesta jonka tietojen käsittely vie koneelta aikaa ja tehoa ja tällöin toisella koneella tehdään muuta. Silloin ei työkaluna ole läppäri.

Kames:

--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija -  2.03.2025     kello on 15:31 ---kahta konetta ei voi käyttää yhtäaikaa.

--- Lainaus päättyy ---

Ja jotenkin olen onnistunut saamaan itselleni sellaisen työn, missä kaksi konetta yhtäaikaisesti käytössä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View