Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Läppärin latailu (aloittelija)
Kames:
--- Lainaus käyttäjältä: joe244 - 29.01.2025 kello on 18:20 ---Eli tarvitset 3 erilaista laturia?
Silloin invertteri voisi olla paras vaihtoehto, se hukkaa tehoja kun muuttaa 12V->230V->???V, mutta kaikki toimii ja virta riittää moneksi päiväksi.
Mutta invertterin pitää olla aito siniaalto invertteri! Osa värkeistä ei pelaa muilla. en tiedä tästä: https://eur.vevor.com/pure-sine-wave-inverter-c_10760/vevor-pure-sine-wave-power-inverter-1000w-dc12v-to-ac230v-remote-control-ce-fcc-p_010677579570 mutta vevorista on muuten vaan hyviä kokemuksia.
--- Lainaus päättyy ---
No periaatteessa 2 (työläppäri + oma läppäri) koska kännykkä on kiinni työkoneessa ja latailee siinä samalla. Invertterin asennus lienee parempi jättää ammattilaiselle? Olin ajatellut samaan kauppaan sisällyttää aurinkopaneelit ja invertterin, kunhan kesä vähän lähenee.
Kames:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 29.01.2025 kello on 18:28 ---Jos invertterille ei ole muuta käyttöä, se ei kannata. Tehoa menee hukkaan. Katso mitä tarpeita sinulla on ja mihin tarkoitukseen tarvitset laitteen. Sitten asiantuntevalle kodinkoneliikkeelle (Ei giga, Power). Myyjän kanssa käytte läpi eri vaihtoehdot, laitteen toiminnat ja tarpeet.
--- Lainaus päättyy ---
Periaatteessa ei muuta käyttöä kuin nuo 2 läppärin lataamiset. Eli varmasti pärjään nuilla aiemmin mainituilla 12V DC latureillakin, ainakin näin alkuun.
joe244:
Siis miksi olet asennuttamassa aurinkopaneelit ja varsinkin invertterin, jos et tarvitse invertteriä?
Minulla kaikki sähkön kulutus menee invertterin läpi, ihan sen takia että invertteri on aina päällä kun minulla on 230v jääkaappi sen perässä.
porakone:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 29.01.2025 kello on 18:00 ---Aika hurja läppärille jokin 165w,itsellä nopea i7 4k näytöllä jne niin 65w max.
--- Lainaus päättyy ---
No tuo on joku muutaman vuoden takainen "peliläppäri". Alkoi niin *tuttamaan ne aikaisemmat tarjouskoneet että ostin kalleimman mitä kehtasin ja tollanen tuli. En nyt ihan pilkun varma oo tuosta 165w mutta on se kuitenkin selvästi enemmän kuin tupakansytyttimen 12v * 10A = 120w, ei ole nyt käsillä kun just vein sen autoon.
Kames:
--- Lainaus käyttäjältä: joe244 - 29.01.2025 kello on 18:42 ---Siis miksi olet asennuttamassa aurinkopaneelit ja varsinkin invertterin, jos et tarvitse invertteriä?
Minulla kaikki sähkön kulutus menee invertterin läpi, ihan sen takia että invertteri on aina päällä kun minulla on 230v jääkaappi sen perässä.
--- Lainaus päättyy ---
No aurinkopaneelit kai yleensä ihan sen takia että virtaa riittää puskassakin. Invertteri siksi että pystyy nakkaamaan normaalit läppärinlaturit pistokkeeseen, mutta sitä tässä juuri pohdinkin että pärjäisikö pelkillä 12V jotka ottaa tupakansytyttimestä virrat.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta