Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Navigaattorit 2025
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 10.02.2025 kello on 10:17 ---On mullakin vanha tomtom jossa ikuiset karttapäivitykset mutta laite itse pakkaa kenkkuilemaan välillä.
--- Lainaus päättyy ---
Ei ole olemassa 'ikuisia' karttapäivityksiä.
Päivityksiä tulee niin kauan kun softanvääntäjät viitsivät kirjoittaa tuen ko. laitteelle.
Mautoilija:
Tomtom tarjoaa elinikäisiä päivityksiä. Tomtom itse päättää milloin päivitykset loppuu, eli elinikä on päättynyt.
Ei se ole hullu joka pyytää. Se on hullu joka maksaa kun ilmaisia on tarjolla. Eikä tarvitse edes erillistä laitetta.
Nykyautossa alkaa olla näyttöjä niin paljon että peittää tuulilasin.
Kaistavahti...joo. Liikenteen ja opasteiden seuraaminen riittänee.
Karabiilisti:
Jep...elinikäinen karttapäivitys on kaiketi 2-10v ....
Ja havaittua tuli jo nyt ettei noiden vanhojen laitteiden "uusi kartta" ole yhtä uusi kuin tuon jatkuvan päivityksen.
megaman:
Minä ostin 10 vuotta sitten eräältä asiakkaalta käytetyn tompan 20€. Nytkin se muistuttaa, että olis ihan uutta karttapäivitystä tarjolla asennettavaksi. 😮
Garminista tykkään silti enempi, sitä voi vähän muokata ja löytyy parempi nopeusnäyttö.
Aakku:
Mulla on Tomppa, jossa elinikäiset kartat päättyivät...
Syy oli yksinkertainen. Uudet kartat eivät mahtuneet navin muistille. Mitään ei ollut tehtävissä, vaan tarjosivat ostettavaksi uuden TomTomin. Tein töitä käskettaessa ja ostin Garminin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta