Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Ajokortti
volvo:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 31.12.2024 kello on 21:03 ---Aluksi 15 vuotta....
"Ajokorttisi on voimassa seuraavasti: Henkilöautojen, moottoripyörien, mopojen, mopoautojen ja traktorien ajokortit 15 vuotta kerrallaan. Täytettyäsi 65 vuotta ajokortti on voimassa enintään 5 vuotta kerrallaan."
--- Lainaus päättyy ---
eiköhän täälä olevat ole syntyneet ennen kuin mopokorti tuli pakoliseksi, eli voi ajaa mopolla hautaan saakka.
Mautoilija:
Ja 1200 kuutioisella moottoripyörällä. Itse en lähtisi.
Jako:
Täytyy vissiin vaihtaa palstaa ku mopokortti löytyy taskusta :)
mattikoo:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 31.12.2024 kello on 22:48 ---Ja 1200 kuutioisella moottoripyörällä. Itse en lähtisi.
--- Lainaus päättyy ---
Joo, en mäkään noin isolla. Mulla vähä pienempi, 1000cc 99kW harrastepyörä. ;D
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 30.12.2024 kello on 13:00 ---Täällä ei oo saanu TK lääkäriltä aikaa ajokorttitarkastuks een enää vuosiin - Pahoinvointialueill a ei enää senkään vertaa :laugh:
--- Lainaus päättyy ---
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 30.12.2024 kello on 13:08 ---Kyllä se on mennyttä aikaa jolloin julkiselta sai ajokortti tarkastuksia.
Ja eihän niitä enää normi kansa edes tarvikaan kuin joskus vasta 70v.... joten ei iso ongelma
kolmenkympin todistukset voi myös unohtaa...se menee pelkästään jo toimistokulumaksuun .... mahtaako edes 130e riittää....koko paketille...
...nyt kun nämä edellisen hallituksen hullutukset ovat astuneet voimaan koko kauheudessaan...
--- Lainaus päättyy ---
Iltalehden mukaan toistaiseksi, se todistus pitää saada julkiseltakin
"Nykyisen terveydenhoitolain mukaan hyvinvointialue on velvollinen huolehtimaan siitä, että sen asukas saa terveydentilaansa koskevan todistuksen tai lausunnon silloin, kun todistuksen tai lausunnon tarve perustuu lakiin.
Yksi tällainen tarve on määrätty ajokorttilaissa"
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/d8dd806e-1634-4ec2-ad7c-2fb6dc5c9f85
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta