rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Promobil rengastesti  (Luettu 2223 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:30
  • Eläkeläinen
Vs: Promobil rengastesti
« Vastaus #15 : 12.10.2024 kello on 09:53 »
Mun Scudoon ei mahdu 65 profiilin rengas. Outoa, että Jumpyyn sopii, vaikka sama auto...

215/60 R16 sopii. Tosin, vaikka mulla on lyhyt malli, niin kantavuuindeksi pitää olla 103. Tässä mun retkipakussa (Expert) on 215/65R16 renkaat, mutta kantavuusindeksi on jo 104.
Onko sinulla vakio peltivanteet?
Ei minulla ole ongelmia tuon rengaskoon kanssa.
https://rengasnuora.fi/rengastietoa/renkaiden-kantavuusluokka/
Alla vielä tiedot Jumpyn akselipainoista.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:34
« Vastaus #16 : 12.10.2024 kello on 10:21 »
Onko sinulla vakio peltivanteet?
Ei minulla ole ongelmia tuon rengaskoon kanssa.
https://rengasnuora.fi/rengastietoa/renkaiden-kantavuusluokka/
Alla vielä tiedot Jumpyn akselipainoista.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Mielenkiintoista...

Scudossa on täysin samat akselimassat, mutta jostain syystä renkaiksi on otteessa kantavuusluokka 103. Massojen mukaan riittäisi 102 mullakin.
Rengasliikkeessä sanottiin, että en voi käyttää uudempikorisen Expertin 65 profiilin rengasta Scudossa. Toisinpäin onnistuisi. Takapyörät ottaa joustoissa kiinni lokasuojan etureunaan. Peltivanteet on talvirenkaissa.

• Kaikkien Kaveri
  • Eläkeläinen
« Vastaus #17 : 12.10.2024 kello on 13:00 »
Mielenkiintoista...

Scudossa on täysin samat akselimassat, mutta jostain syystä renkaiksi on otteessa kantavuusluokka 103. Massojen mukaan riittäisi 102 mullakin.
Rengasliikkeessä sanottiin, että en voi käyttää uudempikorisen Expertin 65 profiilin rengasta Scudossa. Toisinpäin onnistuisi. Takapyörät ottaa joustoissa kiinni lokasuojan etureunaan. Peltivanteet on talvirenkaissa.

Minulla on otteessa merkintä "Renkaat: 215/65R15C 104" mutta katsastusmiehen kanssa katsottiin nuo taulukot joiden mukaan 102 riittää.
Taka-akseli max 1700kg eli 850kg/pyörä eli 102 painoluokka just riittää.Etuakseli max paino vielä vähemmän.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:34
« Vastaus #18 : 12.10.2024 kello on 14:06 »
Minulla on otteessa merkintä "Renkaat: 215/65R15C 104" mutta katsastusmiehen kanssa katsottiin nuo taulukot joiden mukaan 102 riittää.
Taka-akseli max 1700kg eli 850kg/pyörä eli 102 painoluokka just riittää.Etuakseli max paino vielä vähemmän.
Ok. Hyvä tietää...

Elikä rekisteriotteen kantavuusindeksi ei ole määräävä tekijä. Jatkossa mullakin sitten valikoima laajenee 102 kantavuuteen.

• Kaikkien Kaveri
  • Eläkeläinen
« Vastaus #19 : 12.10.2024 kello on 15:46 »
Ok. Hyvä tietää...

Elikä rekisteriotteen kantavuusindeksi ei ole määräävä tekijä. Jatkossa mullakin sitten valikoima laajenee 102 kantavuuteen.
Näin kertoi katsastusmies eikä noita ole sen jälkeen kommentoineet. Pari viikkoa sitten viimeksi katsastin Sitikan.