Kiva. 🙂
Joo vaimollekkin on luvattu koko kesä, ehkä joskus?
No mulla ei hoppua mulle riittää puhelimesta jakaminen, No nyt tuli hyvä tarjous valokuitu ja purkki seinään täysin ilmaiseksi ja ilman velvoitteita liittymäostoista. Mikäs on hinta sitte kun haluat sen liittää? Mulle on tulossa oikeasti ilmainen kytkentä - siitä eteenpäin joutuu hieman maksamaan Joo vaimollekkin on luvattu koko kesä, ehkä joskus? Hinnat on varmasti eriluokkaa sitten kun koneet joutuu käymään paikanpäällä erikseen yhden talon takia. Kaikillahan toimioilla on tuo tarjous ollut pitkään.
Kesällä laittoivat valokuidun kadulle, en sitä seinään ottanut vaikka ton ois ilmaiseksi saanut,. Valoon teki kesällä, varmaan joku repii taas kadut auki ensikesänä, Elisa tekee - 27 mutta sillähän on joka taloon putkitus valmiina. Kesällä laittoivat valokuidun kadulle, en ottanut vaikka ton ois ilmaiseksi saanut,. No miksi et. Olisiko kuitenkin pitänyt jotain maksaa jatkossa? Jos ei muuta niin nostaa se asunnon arvoa. Minulle kustansi ihan jonkun verran ja on ollut kovasti tarpeen. Mutta nämä ovatkin hyvin alueellisia juttuja. Jotkut saavat, useimmat eivät. No miksi et. Olisiko kuitenkin pitänyt jotain maksaa jatkossa?En viitsinyt ottaa edes varoiksi sitä kun olis pitänyt Reunakivetys purkaa ja kun tuolla oon noita valoon pihakivetysten takaisin laittoa seurannut niin ne tehty sinnepäin ja nurmikko on on tehty 0vaan vähän tasoittamalla ja siemenet heitetty sinne kivenmurkuloiden sekäänki ikään ei haravoitu pois. Hinnat vaihtelee paljon, ihmettelen miten nuo toimijat välttää konkurssin?
Off-Topic: Ruattissa juttelin maaseudulla hinnoista. Eräälle pienelle camppingille oli hintapyyntö euroissa reilut 3000. Piti pitkästä aikaa ihan testata, tarviiko tässä ruveta hötkyilemään vaihdon kanssa. Ei tartte... 😮minullakin 300/5G ja piti ihan testata, download noin 330, mutta upload vain 10. Ei tuo download ole ollut yleensä tähän aikaan kuin tuolla 150-200 välillä, mutta upload on ollut 30-40 kieppeillä. Ja sama tulos 3 eri serverillä. No riittäähän tuo uploadinkin, kun ei tarvitse latailla verkkoon mitään kuvia/videoita. Aika paljon vakaampi on valokuitu. Jatkuvat häiriöt ovat loppuneet melkein kokonaan. Niin työkäytössä kuin esim. Netflixiä katsottaessa. Laitteiden päivitykset sujuvat melkoisella vauhdilla entiseen verrattuna.
5G ollut nyt reilut 2 vuotta ja ekat puoli vuotta oli tuskaa, kun piti vähän väliä muuttaa modeemia 4G tilaan, että pelasi edes jotenkin. Sen jälkeen ongelmat loppui ja viimeisen reilun vuoden yhteys on pelannut kuin junan vessa, palveluntarjoaja (Elisa) on saanut ongelmat selätettyä.
Mulla nyt 1G kaapelinetti. Riittää vallan mainiosti mutta jos ilmaiseksi saa talon seinään valoa vilkkuvan kuidun niin tuokoot. Onpahan sitten valmiina jos kaapelinetti tarjoaja nostaa hintaansa....
Tarjous perustuu siihen että kaivurit on juuri alueella niin saisi samalla nyt ilmaiseksi. Eikö ne velvoita tekemään sopimuksen?
Ei velvoita.
Haluavat kaiketi vaan mahdollisimman monelle samalla kaivuulla piuhan seinään niin on sitten jatkossa paljon paljon helpompi kun tarve iskee. |