Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Jääkaappi talvella

(1/2) > >>

mike:
Ihmetyttää vaan miksi pitää energiaa käyttää pakkasella jääkaapin käyttön? Ennen vanhaan oli jo jopa kerrostaloissa vatimus että piti olla asunnossa kaappi joka oli ulkoilman kanssa tekemisissä! aukot ylhäällä ja alhalla  Miksi sitä ei voisi käyttää nykyäänkin vaunuissa?Bi metalli termostaatti läppää hoitamaan luukkua ! Elektroniikkaa ei tarviis! Tuntuu että elektroniikkaa tarvitaan nykyään joka paikkaan missä sitä ei edes välttämättä tarvittaisin!

Hesus:
Kai tuo on vähän sama asia miksi kotona vessa huuhdellaan juomavedellä.

Typerää, mutta vielä typerämpää olisi rakentaa rinnalle toinen vesijärjestelmä.

Nakertaja:
Samaa olen ihmetellyt. Itse ainakin pitäisin eväät ulkona , enkä tuhlaisi kaasua jääkaappiin, jos talvella retkeilisin.

Hesus:

--- Lainaus käyttäjältä: Nakertaja - 24.09.2024     kello on 01:11 ---Samaa olen ihmetellyt. Itse ainakin pitäisin eväät ulkona , enkä tuhlaisi kaasua jääkaappiin, jos talvella retkeilisin.

--- Lainaus päättyy ---

Jääkaappi pysyy noin kuukauden päällä yhdellä kaasupullolla. Talvella lämmitykseen mene kaasupullo 2-3vuorokaudessa.
Eli pieni ja huomaamaton säästö se olisi, ero lasketaan minuuteissa mikä olisi pullonvaihtoväli.
Eikä ne ruuat jäätyä saa.

Tietty olihan telkkarissa tämä yksikin joka nukkui pakussaan pakkasessa että säästi, eli jokainen reissaa tyylillään Thumb

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: mike - 21.09.2024     kello on 21:09 ---Ihmetyttää vaan miksi pitää energiaa käyttää pakkasella jääkaapin käyttön?

--- Lainaus päättyy ---
  Tuossa Spritessä kun  jääkaappi on kaasulla  min., joutuu sen välillä sammuttamaan pakkasella, ettei mene liian kylmäksi.
  Joten kaasua menee aika vähän, turhaahan sekin vähä tietenkin.
  Pitääpä joskus kokeilla ja ottaa molemmista jääkaapin tuuletus aukoista suojat pois.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View