Kai tuo on vähän sama asia miksi kotona vessa huuhdellaan juomavedellä.
Typerää, mutta vielä typerämpää olisi rakentaa rinnalle toinen vesijärjestelmä.
Typerää, mutta vielä typerämpää olisi rakentaa rinnalle toinen vesijärjestelmä.
Sivuja: [1] Siirry alas
Kai tuo on vähän sama asia miksi kotona vessa huuhdellaan juomavedellä.
Typerää, mutta vielä typerämpää olisi rakentaa rinnalle toinen vesijärjestelmä. Samaa olen ihmetellyt. Itse ainakin pitäisin eväät ulkona , enkä tuhlaisi kaasua jääkaappiin, jos talvella retkeilisin.
Samaa olen ihmetellyt. Itse ainakin pitäisin eväät ulkona , enkä tuhlaisi kaasua jääkaappiin, jos talvella retkeilisin. Jääkaappi pysyy noin kuukauden päällä yhdellä kaasupullolla. Talvella lämmitykseen mene kaasupullo 2-3vuorokaudessa. Eli pieni ja huomaamaton säästö se olisi, ero lasketaan minuuteissa mikä olisi pullonvaihtoväli. Eikä ne ruuat jäätyä saa. Tietty olihan telkkarissa tämä yksikin joka nukkui pakussaan pakkasessa että säästi, eli jokainen reissaa tyylillään Ihmetyttää vaan miksi pitää energiaa käyttää pakkasella jääkaapin käyttön?Tuossa Spritessä kun jääkaappi on kaasulla min., joutuu sen välillä sammuttamaan pakkasella, ettei mene liian kylmäksi. Joten kaasua menee aika vähän, turhaahan sekin vähä tietenkin. Pitääpä joskus kokeilla ja ottaa molemmista jääkaapin tuuletus aukoista suojat pois. Mulla on talvella ongelma että pakastin tahtoo sulaa, etenkin jos sisällä on lämmöt vaan pienellä
Termostaatti on jääkaapin lämmön mukaan. Ja jos siellä oikea lämpötila, kylmää ei tuoteta. Sama piiri pakastimelle ja jääkaapille niin pakastin lämpeää. Ihmetyttää vaan miksi pitää energiaa käyttää pakkasella jääkaapin käyttön? Ennen vanhaan oli jo jopa kerrostaloissa vatimus että piti olla asunnossa kaappi joka oli ulkoilman kanssa tekemisissä! aukot ylhäällä ja alhalla Miksi sitä ei voisi käyttää nykyäänkin vaunuissa?Bi metalli termostaatti läppää hoitamaan luukkua ! Elektroniikkaa ei tarviis! Tuntuu että elektroniikkaa tarvitaan nykyään joka paikkaan missä sitä ei edes välttämättä tarvittaisin! Mitäpä tuota ihmettelemään, heität jääkaapin mäkeen ja teet tilalle kuvaamasi kaltaisen ecokaapin! Mitäpä tuota ihmettelemään, heität jääkaapin mäkeen ja teet tilalle kuvaamasi kaltaisen ecokaapin!Tekisin jääkaapin pohjaan kaksi reikää, meno ja paluu letkuille, ulkoseinään Trumatic imu/poisto räppänä. Letkutus ja pikku puhallin vaihtamaan ilmaa termostaatin ohjaamana. Tekisin mut mun talviset kilometrit on vähissä. Peltikuorisen ohkaamon etuovien ovitaskut on melko viileät, niilläkin pärjäilee välttävästi. Sivuja: [1] Siirry ylös
|