Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi
Ilmausongelma
K.Hakli:
Fiat Ducato, Lmc Liberty vm.99. Primus Aquaflex. Pannu keittää. Pumppu hurisee ja olen irroittanut ja testannut sen (alde).Pyörii irrallaan kyllä. Voiko kuormitettuna jumia? En ole löytänyt ilmausruuveja. Alkoviin menee tuplaputkilla pattereille. Alkovin putkista koitin ilmata, jolloin imaisi järjestelmään lisää ilmaa ja seurauksena paisari tulvi. Olen koittanut ilmata pannun juuresta ja lukuisista muista liitännöistä. Olen myös työntänyt nestettä paisuntasäiliön toisesta letkusta irtopumpulla, ja toiseen paisuntasäiliön letkusta takaisin pönttöön. Eli ajatuksella, että järjestelmä täyttyy ja työntää ilman edellään takaisin pönttöön. Alkovissa silti vielä ilmaa. Nestettä ei vuoda auton alle tai lattialle. Mitä ihmettä tälle pitäisi tehdä?
Ossi66:
Alkovi pitäisi saada ilmattua riittävän isolla kierrolla, jos paisuntasäiliö on alempana. Siksi siellä ei ole ilmausruuvia, kun silläkin vaan vetäisi ilmaa sisään ja paissarista yli.
Olisko pumppu huonovointinen nesteen kanssa eikä kierrätä kunnolla? Keitää eikä ilmaannu.
K.Hakli:
Voi olla. Tuo alkovin kierto on ilmeisesti vain lenkki. Eli miten sen saa täytettyä?
Yrjö:
Ihme ku kukaan asiasta tietävä ei oo vastannut?
Arvauksia:
Mutu tuntumalla, ei tuollainen pieni kiertovesi pumppu pysty nostamaan sinne alkoviin asti paineella nestettä, saati työntämään ilmaa alamäkeen? Silloin tietenkin kierrättää kun ilmaa ei oo.
Mielestäni paisunta astia pitäisi ainakin tilapäisesti olla ylintä patteria ylempänä,ja ilmata ylimmästä patterista, ehkä muistakin tarvittaessa?
mjo33400:
Ilmaa pannun yläputkesta ottamalla kiristin lekki auki ja työnnä pieni ruuvari kumiletkun väliin, mutta laita vanha pyyhe putken alle niin ei mene vedet sähköpoksiin. Pannuun kertyvä ilma ei tule pois pumpun avulla kun oumppu ei jaksa työntää ilmaa 30cm alaspäin. Laita sähkölämmitin päälle niin että et ole verkossa kiinni, pumppu pyörii, mutta lämmitin ei lämmitä, helpottaa ilmausta. Hukkaako nestettä lämmittäessä?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta