rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Akun kapasiteetti?  (Luettu 2945 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:45
Vs: Akun kapasiteetti?
« Vastaus #30 : 29.07.2024 kello on 13:09 »
Jos säädin kunnollinen niin ei kuluta. Mullakin oli vaunussa halpis säädin eikä se talvella syönyt vaikka puoli metriä oli lunta päällä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:57
Vs: Akun kapasiteetti?
« Vastaus #31 : 29.07.2024 kello on 13:37 »
aurinkokennon lisäksi tietty....ei kannata käyttää kun paistaa.

Onko muuten tieteellistä tietoa paljonko suomessa on aurinkokennosta saatavissa tuo 20-40w eli montako tuntia vuoden tunneista on tuottoa kennosta? Tai montako kwh saa esim 100w paneelista vuodessa?
Tietty ok talon katolle asennettua ei oikeen voi verrata kun liikkuvan kaluston parkkipaikat vaihtelee...ja puskassa saattaa tuotto olla lähes 0 vaikka paistaa....
Mulla on niin halpa mppt säädin että se ei kerro paljonko se lataa. Mutta juuri tänään aamupäivällä kun satoi ihan kunnolla ja taivas kokonaan pilvessä, niin 300w paneelista tuli yli 40w tehoja. Laitoin nimittäin liki tyhjän läppärin invertteriin kiinni ja se latautui 40w teholla ja varaus akuissakin nousi.
Sitten kun on oikein mustat pilvet niin akut ei enää lataudu.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:42
Vs: Akun kapasiteetti?
« Vastaus #32 : 29.07.2024 kello on 15:48 »
Jos säädin kunnollinen niin ei kuluta. Mullakin oli vaunussa halpis säädin eikä se talvella syönyt vaikka puoli metriä oli lunta päällä.
Laita ihmeessä vaikka linkki säätimestä joka ei kuluta sähköä niin tiedän käydä ostamassa sellaisen mökille, kun ainakin kaikki mihin minä olen törmännyt vie jonkun verran sähköä

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:52
  • Epsoo
Vs: Akun kapasiteetti?
« Vastaus #33 : 29.07.2024 kello on 16:37 »
Victronin säätimet ottaa 0,01A tai alle. Joten kuluttaa kuukaudessa n. 7Ah.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:42
Vs: Akun kapasiteetti?
« Vastaus #34 : 29.07.2024 kello on 17:14 »
Victronin säätimet ottaa 0,01A tai alle. Joten kuluttaa kuukaudessa n. 7Ah.
omaa käyttöä ajattellen, kertoo sen arviolta kuudella kun ei ole mökillä ja siihen vielä Safiren etäohjauksen virrankulutus niin meni jo 100Ah rikki  ;) joten täytyy miettiä josko latais vaan talveksi laturilla akut täyteen ja ottais akunkengän irti

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:30
Vs: Akun kapasiteetti?
« Vastaus #35 : 29.07.2024 kello on 21:25 »
Miten olette talvella toiminut aurinkosähkön/paneelien kanssa? Kytkettekö pois päältä systeemin vai annatteko olla päällä koko talven? Meinaan että jos vaikka talvipressua päällä niin eipä tuo lataile hirveesti.
Minä oon tuonut akut lämpimään varastoon talveksi ja ladannut muutaman kerran talven aikana. Vaunu katoksessa sähköttömässä paikassa talven. En tiedä oisko tarpeen mutta oon kuitenkin.