Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet
Akun kapasiteetti?
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: vaanari61 - 27.07.2024 kello on 20:11 ---Järjestelmä on keveinratkaisu jollei oteta litiumakkujärjestel mää huomioon, syy miksi karsastan litiumakkua on sen mahdollisessa tulipaloherkkyydess ä.
--- Lainaus päättyy ---
Minä olen käsittänyt, että LiFePo4 akku olis turvallisin...
smy:
Mulla tulee 2x95Ah AGM akkua nyt kesällä 5v ikään ja alkaa jännitteet tippua liikaa invertterikäytössä.
Nämä vaihtunevat 2 x 100Ah LiFePo4 akkuihin.
Mulla on siniaaltoinvertteri myös liian pieni kun ei ole kuin 1000W. Miniuunia pitää käytellä vaan yhdellä vastuksella kerrallaan, kapselikeitin ei toimi tuolla ollenkaan ja mikro niukin naukin.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 27.07.2024 kello on 16:20 ---Ei mun mielestä missään tapauksessa hauenleuoilla kiinni 1500 W invertteriä...
--- Lainaus päättyy ---
No ei todellakaan! :o
Intikan mukana tulee monesti ½m johdot, ne on sopivat.
vaanari61:
--- Lainaus käyttäjältä: smy - 27.07.2024 kello on 20:53 ---Nämä vaihtunevat 2 x 100Ah LiFePo4 akkuihin.
--- Lainaus päättyy ---
Huomio laturi, kulkimen laturi / verkkolaturi tuskin soveliaita suoraan lipofe4 akulle . . . Jos vähänkin vanhempi "kampe" niin menee projekti laturikaupan kautta . . .
Miksi 2x100Ah ? Miksi ei yhtä joko 200Ah tai vielä isompaa . . . Mitä etua saa kahdesta erinopeutta vanhenevasta akusta ? Ikuisen riesan . . . Aina toinen akku "syö" toista ja vanhentaa sitä . . . Koskaan akut ei ole identtisiä vaan vanhenevat eri nopeutta . . .
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 27.07.2024 kello on 21:03 ---No ei todellakaan! :o
Intikan mukana tulee monesti ½m johdot, ne on sopivat.
--- Lainaus päättyy ---
Monesti ne intikan mukana tulevat johdot on ihan naruja...
Ei voi aina käsittää, miten onnettomia johtoja tulee paketin mukana. Yleensä hyvissä inverttereissä ei ole johtoja mukana, koska ne pitää valmistaa tapauskohtaisesti.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta