Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet
Sähköportaan sähköt
Raksaus:
Vanha porras irti ja uuden asennus projektina.
Itse porras toimii. Sen sähköt on selvillä.
Mutta vanhassa oli vielä kaksi johtoa kytkimessä joka tosin oli rikki. Oletan, että kyseessä on portaan tilan ilmaisin. Mihinkähän näiden johdot tässä uudemmassa.
Ilmeisesti malli Thule Single Step V10 / V15
Raksaus:
Ohjeet löytyi täältä ja löytyipä pari videotakin tuotteen nimellä Youtubesta.
https://www.berger-camping.com/media/pimg/pimg/pimg/272160_501_149700.pdf
Mutta nöyttäisi että bideoilla ja varmaan myös laatikosta tulleena on johtosarja ollut kiinni portaissa. Johdot on siis pitänyt vetää kytkimelle vaai onko peräti iytkin ollut mukana paketissa?
Itse mielellään käyttäisin olemassa olebia johtoja ja kun ostin askelman käytettynä niin ei ole tuota mahdollisesti mukana tullutta johtosarjaakaan. Itse moottoriin oli siis merkitty kynällä nuo värit hyvin. Ja ne toimi kuten piti. Valolle on siis oma johtonsa harmaa. Ja maa johdolle ruskea. Maajohdon varmaan tulisi laittaa kylsessä olevaan ruuvin alle joka näkyy keskimmäisessä kuvassa alimpana. Mutta entäs se harmaa? Vai tuleeko se jotenkin suoraan siihen kytkimeen mihin porras osuu? Mielestäni siinä vasn ei näkynyt mitään johtimen liitontä, kuten ei mielestäni muuallakaan ollut mielestäni mitään vapaata liitintä johdolle.
Raksaus:
Täältä löytyy muös ajantasaiset asennusohjeet.
https://www.thule.com/fi-fi/comfort-and-security/steps/thule-single-step-12v---460-_-309969
Kytkentäkaaviohan näissä tuntuu olevan. Muttabtosiaan mihin tuon harmaan johdon kytkemtä tulisi fyysiesesti?
käpynotko:
Taitaa harmaa tulla halutessa virtalukolle että imaisee rappusten sisään kun avainta kääntää.
Itse jätin tämän kytkennän pois lisäsin ainoastaan summerin.
Raksaus:
niin harmaa tulee auton pohjasta tulevasta nipusta, kutenvkolme muutakin johtoa. Mutta mihin se tulisi laittaa rappusessa? Mistä sen öiitin löytyy?
Mikäli käsitin oikein kutkennästä riippuen joko nostaa automaattisesti käynnistettäessä tai soittas summrria tai sytyttää valon. Vrikkaisik valoa. Jos toimii. Yksi valo on panerlin alalaidassa joka ei koskaan ole minun aikana palanut. Vanhassa rappusissa missä tuo oli kiini oli sellainen kytkin. Joka oli irronnut paikaltaan ja vaikutti myös muutoin olevan riikki.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta