Matkailukeskustelut > INFO

tulli säännöt laivoilla ahvenanmaan kautta

(1/3) > >>

"Masi":
Eilen tuli finnlinesin laivalla suomeen eli se pysähtyi ahvenanmaalla.
Ja Naantalissa oli tulli vastassa, ensimmäinen kerta parin kymmenen vuoden aikana. Kyselivät koirien paperit,
kunnossa oli, sitten alkoholit, minä sanoin viiniä olevan noin 40 l ja olutta seitsemmän lootaa, viinaa ehkä pari litraa yhteensä.
Tullimies, ystävällinen kertoi että ahvenanmaan kautta´kulkevilla laivoilla, kävit maissa tai et, on omat tullirajat kun ahvenanmaa
ei kuullu eu;n tulli-alueeseen. Oli yllätys itsellekkin moinen sääntö.
Seurauksia ei tullut, mutta sanoi jotta koita ensikerralla tuoda vain sallittu määrä jos laiva kulkee ahvenanmaan kautta.
Pari suomalaista jäi koirineen selvittelemään asioitaan ja joissain autoissa näkyi tullin koira käyvä sisällä.

https://tulli.fi/rajoitukset/alkoholi/tuonti-matkalta

Eipä ole moinen asia juolahtanut pieneen mieleen ollenkaan ;)

Kosmic:
Eipä moisesta asiasta ole mitään isompaa tekstiä kyllä näkyvissä  laivoillakaan.

Tieton:
Tuonhan pitäisi sitten koskea kaikkia Ruotsinlaivojakin, jotka poikkeavat Maarianhaminassa.
Liekö uusi tulkinta, tuskin kovin yleisesti tiedossa?

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Tieton - 30.06.2024     kello on 10:17 ---Tuonhan pitäisi sitten koskea kaikkia Ruotsinlaivojakin, jotka poikkeavat Maarianhaminassa.

--- Lainaus päättyy ---

Niinhän se koskeekin.

"Masi":
Kyllä se sääntö on ollut voimassa alusta asti, tosin matkalla on pikkaisen määriä lisätty ;)

Itsekkin paljon rahtia ahvenanmaalle hommanneena olen tiennyt tuosta verorajasta, mutta en koko
voimassa olo aikana olen miettinyt sen koskevan ahvenanmaalla maissa käymättömiä. Kun ei se kerta koske
rahtiakaan.
Mutta se riittää että laiva käyttää köyden pollarissa kiinni kuulema tullin mukaan
Ja tulkita on ollut alusta lähtien sama, joskus verot maksuun ja joskus annetaan
anteeksi kuten minulle. Ilmeisesti rehellisyys pelasti laskulta kun vapaehtoisesti ilman tarkastusta
kerroin määrät. Ja koirien passitkin oli kunnossa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View