Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Flair 6700 sivulasi

<< < (6/7) > >>

Hauho:
Minulla syvällä 70-luvulla tuli tuo ongelma matkailuvaunun etulasiin.  Mistään ei löytynyt ratkaisijaa silloin.  Porasin lasiterällä sisempään lasiin ala- ja yläreunoihin yhteensä 2+2 reikää.  Viikon kuluttua (kesällä) kosteus ja outo harmaus katosivat.  Kaksi vuotta tuotta tuo englantilainen Cygnet -vaunu oli minulla ja ongelma ei uusiutunut.
Nykyään en olisi noin rohkea.

Raksaus:
Onnistuuko poraaminen karkaistuun lasiin? Tosiaan en ymmärrä lasin käsittelystä oiekein yhtään mitään. "Asiantuntijat" liikkeissä ovat minua vaan neuvoneet ja kukaan ei ole tätä ehdottanut, vaikka varovasti sitä olen myös tiedustellut.

Mieluitenhan tuon ehjänä säilyttäisi jos vain suinkin onnistuisi.

mattikoo:

--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus -  5.06.2024     kello on 15:36 ---Onnistuuko poraaminen karkaistuun lasiin?
--- Lainaus päättyy ---

Lähde:  https://lasit.fi/lasi-verkkokauppa-hintalaskuri/lasi_tai_karkaistu_lasi_lasilevy_poytaan/

Hauho:
En tiedä mitä tuo Cygnetin, kotimaisittain Sinetin (ehkä vuosimalli -68?) lasi oli, mutta hyvin se ja kauniisti tuli lasiterällä reikä.  Saattoi olla myös eri laatua ulko- ja sisälasi?.
Kaikkiaan mielenkiintoinen laite josta olen kirjoittanutkin, lähinnä lämmitys oli "luonnonkiertoinen" pystypannu.

Raksaus:
No nyt ei ole enää paluuta. Sisempää lasia ei enää ole. Nyt jännätään pitääkö katsstusmies sanansa. Kirkas tuli ainakin. Parhaiten näkyy näistä sivulaseista.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View