Sivuja:
Toiminto
  • #766 kirjoittanut Tietis 08 May 2025
  • Minä tarkoitinkin rahoitusyhtiötä, mikä mainittu lainauksessa.

Kappas joo, niinpä tuossa olikin. Luin siis huonosti.

Mikä vakuutusyhtiö ei veloita liikennekäytöstä poistosta mitään...?

Mulla on ollut lyhyen karavaanariurani aikana matkamökin vakuutukset aiemmin Iffissä ja nyt Pohjolassa. Kumpikaan ei veloita liikennekäytöstä poistosta mitään. Tai siis veloittavat kyllä sen Traficomin 6€ palvelumaksun jos liikennekäytöstä poiston tekee vakuutusyhtiön sivuilla. Tämän he sitten tilittävät Traficomille, eli vakuutusyhtiö itse ei veloita mitään.

Jos liikennekäytöstä poiston tekee Traficomin sivuilla, laskuttaa he siinä yhteydessä tuon saman 6€ eikä vakuutusyhtiöltä tule enää mitään.
  • #767 kirjoittanut Aakku 08 May 2025
  • Mulla on ollut lyhyen karavaanariurani aikana matkamökin vakuutukset aiemmin Iffissä ja nyt Pohjolassa. Kumpikaan ei veloita liikennekäytöstä poistosta mitään. Tai siis veloittavat kyllä sen Traficomin 6€ palvelumaksun jos liikennekäytöstä poiston tekee vakuutusyhtiön sivuilla. Tämän he sitten tilittävät Traficomille, eli vakuutusyhtiö itse ei veloita mitään.

Jos liikennekäytöstä poiston tekee Traficomin sivuilla, laskuttaa he siinä yhteydessä tuon saman 6€ eikä vakuutusyhtiöltä tule enää mitään.
    Asia selvä...

Meinasin jo innostua.  :)
    Aivan sama tekeekö liikennekäytöstä poistoilmoituksen Trafin, tai vakuutusyhtiön kautta. Aina maksaa sen 6 €.
  • #768 kirjoittanut Mautoilija 08 May 2025
  • Tärkeämpi kysymys on että onko vakuutusyhtiöitä jotka eivät keskeytä vakuutusta liikennepoiston ajaksi.
Sivuja:
Toiminto