Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuautojen verotus
MRi:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 11.08.2024 kello on 09:13 ---No vaunussa en tiedä edes saako sitä liik.käytöstä poistettua, mutta kyse on kuitenkin melko pennosista (just katsoin tuosta omastakin niin "huikeat" 20€ vuodessa) koska kaskossakin luonnonilmiöturva on se ylivoimaisesti kallein komponentti ja sen voimassaoloonhan ei liik.käyttö vaukuta. Juu, itse en ala vaununi kanssa tuota sumplimaan, täydet vakuutukset voimassa läpi vuoden, seisoi vaunu sitten kausipaikalla kesän taikka kadun laidassa talven. Rek.otteessa vaununi omistaja-kohdassa lukee ihan oma nimeni, joten senkään puolesta ei tarttisi olla täysiä päällänsä, yleensähän tuo rah.vakuutus on vain siinä laajimmassa täyskaskossa mukana ja silloin sitä ei juurikaan kesken lopetella jos on pätkällä ostettu.
--- Lainaus päättyy ---
Toi vaunun liikennevakuutus on tosiaan naurettavan halpa. Mutta eipä siitä korvata kuin vaunun irrallaan ollessa olleet vahingot. Vaunu koukussa kiinni, niin vaunun aiheuttamat vahingot menee veturin liikennevakuutukses ta.
Itse kikkailen kaskon kanssa sen verran, että talvella kun se on lämpimässä hallissa talvisäilössä, on pelkkä osakasko voimassa. Käytössä ollessa sitten täyskasko. Ja tiedän, että jos tuohon talvisäilytys halliin osuu vaikka trombi ja hallin katto tulee vaunun päälle, on vaunun vahingot minun, ei säilytystilan tarjoavan vastuulla.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 11.08.2024 kello on 09:13 ---No vaunussa en tiedä edes saako sitä liik.käytöstä poistettua, mutta kyse on kuitenkin melko pennosista (just katsoin tuosta omastakin niin "huikeat" 20€ vuodessa) koska kaskossakin luonnonilmiöturva on se ylivoimaisesti kallein komponentti ja sen voimassaoloonhan ei liik.käyttö vaukuta. Juu, itse en ala vaununi kanssa tuota sumplimaan, täydet vakuutukset voimassa läpi vuoden, seisoi vaunu sitten kausipaikalla kesän taikka kadun laidassa talven. Rek.otteessa vaununi omistaja-kohdassa lukee ihan oma nimeni, joten senkään puolesta ei tarttisi olla täysiä päällänsä, yleensähän tuo rah.vakuutus on vain siinä laajimmassa täyskaskossa mukana ja silloin sitä ei juurikaan kesken lopetella jos on pätkällä ostettu.
--- Lainaus päättyy ---
Puhutaan matkailuauton verotuksesta...
En noita vaunumaksuja tähän liittäisi. Sitten kun hallitus päättää matkailuvaunujen verotuksesta, niin palattaisiin asiaan.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: ktako - 11.08.2024 kello on 09:51 ---Näsäviisastelua. kyllähän noi jutut karavaanarit ymmärtää. p*ska tempun SFC kuitenkin duunasi.
--- Lainaus päättyy ---
No mitä se SFC tässä nyt mukamas teki taikka jätti tekemättä? Ei haalinut porukoita eduskunnan portaille hyppimään tasajalkaa ettei me tuosta as.autojen uudesta verolinjasta tykätä, vai mitä? Vai väitätkö nyt ihan pokkana että SFC on peräti itse ehdottanut VM:lle tuon autoveron käyttöönottoa ja/tai ajoneuvoveron korotusta? Jep jep ::)
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 11.08.2024 kello on 10:01 ---Puhutaan matkailuauton verotuksesta...
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä, mutta @K.E.V ihan itse veti nuo vaunutkin tähän mukaan ja siihen vastasin, kuten viestini lainauksestakin varmaan huomasit, etkös.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 11.08.2024 kello on 10:07 ---Kyllä, mutta @K.E.V ihan itse veti nuo vaunutkin tähän mukaan ja siihen vastasin, kuten viestini lainauksestakin varmaan huomasit, etkös.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä vaan, kun vaunuja suurin osa alueella niin vastasin kysymykseen mikä on leirintäalueen käytäntö.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta