Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuautojen verotus
88k5:
Vajaa nelitonnisen Fränkin viime ja täman vuotinen hinta.. Liki tuplaantu Thumbd
Yhtään eri tee mielli 'hupia', vaikka se siihen onkin tarkoitettu ???
Aakku:
^
Aika hurjalta tuntuu... :(
Mahtaako Caravan matkailu hiipua, tai saada uusia muotoja? Oletan tulojen putovan aika monen kohdalla caravan alan ympärillä. Valtion kassa varmasti saa eniten takkiinsa.
0yxxy0:
Oiskohan että pitää omasta pankista tilata e-lasku että tulee suoraan pankkiin. Mulla ainakin tähän asti tulleet suoraan omaan pankkiin kun tehnyt tilauksen sieltä.
reissu:
--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 19.01.2026 kello on 17:37 ---Oiskohan että pitää omasta pankista tilata e-lasku että tulee suoraan pankkiin. Mulla ainakin tähän asti tulleet suoraan omaan pankkiin kun tehnyt tilauksen sieltä.
--- Lainaus päättyy ---
Mulla kyllä näkyy pankin sivuilla, että e-laskun tilaus on tehty ja sille on numerokin, ei siis ole jäänyt johonkin välitilaan. OP lähettää spostiin tiedon kaikista laskuista, on niiden suoritus sitten kuinka tahansa, automaattinen tai erikseen hyväksyttävä.
Omalla kulkineella on Traficomin sivuilla ajoneuvoveron määrä ollut näkyvissä, samoin päivämäärä, mutta ei mitään tilinumeroita tai viitteitä ei ole ollut. Kun sitten tiesin eräpäivän, niin silloinpa sivuille mennessäni olikin tullut linkki, josta veron sai hoidettua.
Laitoin asiasta Traficomille kyselyä. Saa nähdä, kiinnostaako niitä vastata alamaisen uteluihin.
reissu:
Tulipa tähänkin selvyyttä. Traficomin asiakaspalvelusta vastailtiin sujuvasti ja käytäntö on:
"Veroliput muodostuvat ja lähetetään verokauden alussa. Maksuaikaa on 42 päivää verokauden alkamisesta, eli eräpäivä on 6 viikon päässä verokauden alkamisesta tai liikennekäyttöön otosta."
Ajoneuvolla saa siis ajella poliiseja pelkäämättä usean viikon vaikka verot on maksamatta kun eräpäivään on vielä aikaa. Kai se noin on aiemminkin ollut, mutta mulla ei ollut aiemmin vielä e-laskua käytössä ja kotiin tuli perinteinen paperiversio.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta