Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuautojen verotus
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: reissu - 19.01.2026 kello on 09:20 ---Maksettavaa tuli 19.1. alkaen vuodeksi 1128 euroa.
On todella kumma, että vaikka olen asettanut ajoneuvoverosta e-laskun, ei se ilmesty ajoissa pankkiin tarkistettavaksi, eikä ollenkaan pankin sivuille. Traficom postittelee Suomi.fi-viesteihin, eikä sinnekään tullut muistutusta tulevasta laskusta. Eikä Traficomin sivuilla ollut edes mahdollisuutta maksaa etukäteen. Piti sitten itse varmistella oikealla päivällä esille ilmestyneen maksun suoritus. Suomi.fi-viesteihin tuli kyllä ilmoitus maksetusta laskusta, joten se järjestelmä toimii.
Vuosi sitten oli sama tilanne ja maksut perässä muutaman päivän. Onneksi ei tullut juuri sillä hetkellä ajettua liikenteessä.
--- Lainaus päättyy ---
Oletko katsonut Traficomin sivuilta omat verotiedot...
Sinne päivittyy välittömästi verot omille sivuille, kun ottaa pois, tai laittaa liikennekäyttöön. On myös eräpäivät ja saa halutessaan sieltä suoraan maksettua.
reissu:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 19.01.2026 kello on 11:53 ---Oletko katsonut Traficomin sivuilta omat verotiedot...
Sinne päivittyy välittömästi verot omille sivuille, kun ottaa pois, tai laittaa liikennekäyttöön. On myös eräpäivät ja saa halutessaan sieltä suoraan maksettua.
--- Lainaus päättyy ---
Kyllä, näin on. Kyse oli nyt siitä, että laskuttaja ei vaivaudu mitenkään muistuttamaan maksusta ja sen eräpäivästä. Pitää mennä itse kysymään, joko saan maksaa ja paljonko. Ainoa tuntemani tuolla tavoin toimiva. Onko siinä kyse, ettei liikenteen palveluista vastaavan virkamiehen tarvitse olla huolissaan, kuten jonkin yksityisen tuotteitaan myyvän?
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: reissu - 19.01.2026 kello on 12:30 ---Kyse oli nyt siitä, että laskuttaja ei vaivaudu mitenkään muistuttamaan maksusta ja sen eräpäivästä. Pitää mennä itse kysymään, joko saan maksaa ja paljonko. Ainoa tuntemani tuolla tavoin toimiva. Onko siinä kyse, ettei liikenteen palveluista vastaavan virkamiehen tarvitse olla huolissaan, kuten jonkin yksityisen tuotteitaan myyvän?
--- Lainaus päättyy ---
Öö... Kyllä tuo Traficomin lasku ainakin itsellä tulla napsahti eLaskuna suoraan pankkiin ihan niin kuin aina ennenkin, vaikka ei siitä mitään erillistä ilmoitusta tms. tullutkaan, tälläkään kertaa. Itse kun käyn tuolla nettipankissa käytännössä päivittäin, niin en tuollaisia erillisiä ilmoituksia kyllä sen paremmin kaipaakkaan, eLasku riittää vallan mainiosti Thumb
Karabiilisti:
1283e per vuosi.....
eli sellainen 6 euroa karkeesti per päivä puhdasta säästöä kun seisokissa....viiko ssa 42e .....
Tietis:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 19.01.2026 kello on 12:59 ---Öö... Kyllä tuo Traficomin lasku ainakin itsellä tulla napsahti eLaskuna suoraan pankkiin ihan niin kuin aina ennenkin, vaikka ei siitä mitään erillistä ilmoitusta tms. tullutkaan, tälläkään kertaa. Itse kun käyn tuolla nettipankissa käytännössä päivittäin, niin en tuollaisia erillisiä ilmoituksia kyllä sen paremmin kaipaakkaan, eLasku riittää vallan mainiosti Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Sama juttu. Mulla oli nyt viikonloppuna matkamökki eka kerran tänä vuonna liikennekäytössä, huikeat 2 päivää. Eilen illalla pistin pois liikennekäytöstä ja tänä aamuna oli jo lasku 10€ verosta verkkopankissa e-laskuna, eräpäivä 2.3. Mulla mobiilipankki ilmoittaa uusista laskuista, vaikka näkishän ne sieltä muutenkin kun seuraavan kerran käy.
Ja eräpäivänä olen aina kaikkien autojen verot maksanut. Ei kuulu asiakkaalle miettiä, koska laskuttaja rahat näkee systeemeissään. Eräpäivänä maksaminen on ajoissa maksaminen, eikä vaikuta ajo-oikeuteen näkyi ne rahat heti seuraavana päivänä Traficomilla tai ei.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta