Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuautojen verotus
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 23.01.2025 kello on 15:51 ---Kyllähän kauppiaat vie sfc:n avustuksella verot kaikkien matkailuautoilijoid en maksettavaksi eli siirsivät haitat muille kuin itselleen. Varmaan Hämeenlinnassa saivat munkkikahvit.
--- Lainaus päättyy ---
;D ;D ;D
Kyllä sen verotuksen nousun teki persukoksut, ei sfc. Vaihtoehtona autovero tai tämä.
ktako:
--- Lainaus käyttäjältä: reissu - 23.01.2025 kello on 13:57 ---SF-Caravan ry voisi jo lopettaa selittelyn. Mitä enemmän tunkiota tonkii, sen enemmän se haisee. Uusimmassa lehdessä kehutaan lopputulosta torjuntavoitoksi. Kun jotain heikennyksiä tai lisämaksuja neuvotellaan, on maksajalla ensisijaisena lähtökohtana täysi kieltäytyminen. Kun heti itse ehdotetaan että jospa korotetaan käyttömaksua, kun nuo kauppiaatkin sitä mieluusti kannattavat, niin eikös semmoinen maltillinen 1,8% olekin hyvä. Siitä neuvottelukykyinen vastapuoli sitten saa alimman korotusmäärän, jonka ehdottaja on valmis maksamaan.
--- Lainaus päättyy ---
Thumb
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 23.01.2025 kello on 16:36 --- ;D ;D ;D
Kyllä sen verotuksen nousun teki persukoksut, ei sfc. Vaihtoehtona autovero tai tämä.
--- Lainaus päättyy ---
Ja autovero oisi rankaissut kauppiaita ja nykyinen korotus käyttäjiä eli kauppiaat laittoi sfc:n avustaessa maksajiksi käyttäjät eli ... kalliit on porkkana penkinvahtijoiden munkkikahvit matkailuautoilijoil le😉
Lerssinen:
Kai se on torjuntavoitto kun vuosittaiset kulut kasvaa muutaman sata prosenttia. Olen kyllä muistanut sfc keikausta mainostella isolla äänellä isolla alueella koska vitutti tuo tempaus sen verran paljon. Yllättävän moni ei edes tiennyt koko asiasta mitään mutta nyt tietää.
Tietis:
^
Ohoh. Onko sulla matkamökki rakennettu täysperävaunu-yhdistelmään vai miten ihmeessä veron korotus voi nostaa vuosittaisia kuluja satoja prosentteja :o
Mulla kaikki kulut oli viime vuonna hieman alle 10000€. Jos auto on liikennekäytössäs puolet vuodesta niin veron korotus on mulla noin 300€ eli 3%. Satoihin prosentteihin on matkaa.
Jos otan kuluiksi vain ns. kiinteät kulut eli verot, vakuutukset ja huollot, niin niihin meni 2200€. Niihin tuo 300€ veron korotus tarkoittaa noin 13% nousua. Noinkin laskettuna ollaan kaukana sadoista prosenteista.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta