Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuautojen verotus
miksu88:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 17.12.2024 kello on 19:29 ---Miksi irtokalusteet pitää jättää kotipihalle...
Kyllä minun käsittääkseni ainakin tähän asti on saanut kuormaa olla pakettiautossa katsastuksen aikana.
--- Lainaus päättyy ---
Niin missä se raja sitten menee...
miksu88:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 18.12.2024 kello on 09:45 ---Mistä tuo tieto on peräisin...?
Minulla on "moduulit", eli sänky, keittökaappi ja muut vermeet liinoilla kiinni.
Kävin varustusta näyttämässä kahdella katsastuskonttorill a ja molemmissa totesivat, että homma on ok, kun ovat kerran kuormaa, eli sidottuina. Sanoivat, että voisin pultata kaikki muut vermeet kaappeina, paitsi punkka pitää olla liinoilla. Tosin toisen konttorin päällikkö sanoi, ettei voi luvata poliisin puolesta. Poliisilla voi olla omia tulkintojaan. Kuitenkin näille parille paikalliselle asemalle voin mennä katsastukseen täyteen kuormatulla retkiautollani vaikka ovet auki.
--- Lainaus päättyy ---
Onkohan tässä suhtautumisessa miten paljon eroa katsastuskonttorien välillä? Vai onko näissä yleiset standardit joitas kaikki konttorit noudattavat? Olisihan se kätevää jos tarttis vain joku seinään pultattu sänky poistaa katsastuksen ajaksi.
"Masi":
Moduuli kaluste on yksi ainut kappale eli keittiö, sänky sun muut mukavuudet ovat seinien, lattian ja katon sisällä joka pukataan kokonaisena sisään.
Irto sänky, kaappi ja keitin ovat irrallisia tavaroita ja periaatteessa kaikki pitää olla kiinni liinoilla tai vastaavilla tavoilla.
Ja huolto-auton kalustus on täysin eriasia, vai nukkuuko joku alasimen päällä ?
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 18.12.2024 kello on 18:53 ---Moduuli kaluste on yksi ainut kappale eli keittiö, sänky sun muut mukavuudet ovat seinien, lattian ja katon sisällä joka pukataan kokonaisena sisään.
--- Lainaus päättyy ---
Onko tuollainen moduuli tarkoitettu johonkin pulla-autoon, tai vastaavaan työnnettäväksi. Normi peltipakussa oviaukot on ahtaammat, kuin sisätilat. Kaikki myytävät "moduulit", joita minä olen netistä löytänyt ovat jonkinlaisia settejä. Niitä sitten autokohtaisesti kootaan kuin Legoja.
Joihinkin pakuihin saa jo retkivarustuksia lisävarusteina, kuten ID Buzziin, mutta se onkin verovapaa henkilöauto.
https://caravan-lehti.fi/varusteet/volkswagen-id-buzzin-kilpavarustelu-retkeilykayttoon-on-jo-kaynnissa/
ktako:
Siinäpä saksikäsipurralle taas pohdittavaa mites nuo saadaan korkeamman veron piiriin. Veroja kun ennen vaaleja ei aiottu nostaa :P
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta