Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuautojen verotus
reissu:
--- Lainaus käyttäjältä: Hesus - 17.11.2024 kello on 11:02 ---Tässä on sellainen ajatusvirhe, että yleensä nuorena ei saada perintöä. Vaan yleensä ollaan itsekin jo eläkeläisiä.
--- Lainaus päättyy ---
Väliportaan ahneus saattaa joillain vielä vaikuttaa, mutta monet siirtävät perintöä ainakin osan jo yhden sukupolven yli välttääkseen perintöveroja. Tällä hetkellä yleisesti keskuudesta poistuvat tulivat vanhemmiksi usein päälle parikymppisinä. Nykyisin lapset hankitaan 30+ ikäisinä, joten tulevaisuudessa perinnönjako onkin mielenkiintoisempaa, kun perikunnan rahantarve on erilaisessa elämäntilanteessa.
"Masi":
Itse olen luopunut vanhempieni perimisestä eli minun lapset perii mummon ja ukin. Ja firmassakin tehtiin Belgiassa sukupolven vaihdos eli poika otti firman itselleen ja muokkaa pikkasen toimi-alaa. Säästetään veroissa eli ei jää tuhlareille tuhlattavaa luonnon saastutukseen niin paljoa ;)
ktako:
Eikä tässä vielä kaikki. Uutta ideaa pukkaa virkamies uunista ulos. Taitaa matkailuautosta kehkeytyä oikea lypsylehmä.
”Asumisominaisuudet” kiinnittivät virkamiesten verohuomion – ”kookkaita ja suuripäästöisiä dieseleitä”
https://www.is.fi/autot/art-2000010837206.html
K.E.V:
Varmaan sarjasta kuka karmeimman joken keksii.
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: reissu - 17.11.2024 kello on 18:24 ---Väliportaan ahneus saattaa joillain vielä vaikuttaa, mutta monet siirtävät perintöä ainakin osan jo yhden sukupolven yli välttääkseen perintöveroja.
--- Lainaus päättyy ---
Osan siirtämiseen vaaditaan sitten testamentti(en tiedä tiesitkö sinä, mutta muillekin tiedoksi tai muistutukseksi). Vain n. 15% suomalaisella on.
Koko perinnön voi toki jättää välistä, kuten Masi kertoikin yllä itse tekevänsä.
Se on fiksu veto, ainakin jos nuorempi väki osaa käyttää sen perinnön järkevästi Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta