Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi

Raikasvesi säiliön ja putkien puhtaanapito juomakelpoiseksi

<< < (5/8) > >>

porakone:
Sitruunahappo, vetyperoksidi, peretikka(??)happo, jauhemainen desigioiva aine, klorite ja ruokasooda. Välillä tunnen itseni ihan *tun tyhmäksi kun käytän useimpiin tarkoituksiin aineita joita myydään ihan kyseiseen tarkoitukseen, vaikka nyt Pura Tank vesisäiliön puhdistusainetta vesisäiliön puhdistukseen.

Auton pohjankin massaisin alustamassalla enkä vaseliinin ja moottoriöljyn sekoituksella - jos massaisin.

KM1ka:
Kyllä vetyperoksidia on käytetty iätajat esim talousvesikaivojen phdistukseen, jo ennen Puratankkia.
Vetyperoksidia (12%) riittää 3dl 100 litraa kohden eli litralla läträä muutaman kerran järjestelmän. Huomioitavaa kuitenkin, että se avattu pullo ei säily kovin pitkään.

KM1ka:
Ja kannattaa lukea se Puratankin käyttöturvallisuust iedote, sisältö voi yllättää.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: KM1ka - 12.04.2024     kello on 22:05 ---Ja kannattaa lukea se Puratankin käyttöturvallisuust iedote, sisältö voi yllättää.

--- Lainaus päättyy ---

Näkyi olevan vetyperoksiidia...
Hyvä tapa lisätä katetta, kun annetaan 'tuotteelle' nimi.

joe244:

--- Lainaus käyttäjältä: 0zz1 - 11.04.2024     kello on 16:18 ---viime vuosi mentiin sellaisen erillisellä hanallisella 10 l juomavesi systeemillä, mutta jos aikoo pidempiä puskaparkkeja harrastaa erityisesti maissa jossa ei aina tiedä onko vesi juomakelpoista niin kyllä tuo omasta mielestä helpottais elämää kun voi juoda hanasta.

--- Lainaus päättyy ---

Mistäs täyttät vesisäiliön?

Minulla 10l hanallinen juomavesisäiliö, johon sitten ostan täydennystä kun olen reissussa.

Vesisäiliön täytän leirintäalueella tms, eli normivettä jota uskallan käyttää suihkussa, mutta juoda en kyllä viitsisi. Eri maiden vesijohdoista kun tulee hieman erilaisia vesiä, joissakin paikoissa sellaista vettä jota en laita edes vesisäiliöön.

80l vesisäiliö riittää minulla yksin noin 5 päiväksi, eli saan siitä 5 suihkua. Tulisi aika kalliiksikin täyttää vesisäiliö juomavesikanisterei sta.

Niin ja olen vain puskissa, leirintäalueilla käyn vain huoltokäynnillä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View