rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Peruutuskamera-asiaa  (Luettu 5983 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:33
  • Escucha el Oi!
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #30 : 21.04.2024 kello on 13:53 »
joo tietty jos on kalansilmäobjektiiv i kamerassa.
Mutta kuva on kivempi katsella jos on normi objektiivi....erity isesti jos auto liikkuu ja katselet peruutuskamera kuvana.


mulle on hieman mysteeri tämä että miksi eteenpäin ajon aikana tarttisi katsella taaksepäin?

Hälytysajoneuvot on ehkä ainoa asia, mutta ne on ammattilaisia, eivätkä jää taakse kuolleeseen kulmaan roikkumaan, näkyvät kyllä sivupeilistäkin.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2024 kello on 08:10
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #31 : 21.04.2024 kello on 15:51 »
mulle on hieman mysteeri tämä että miksi eteenpäin ajon aikana tarttisi katsella taaksepäin?

Hälytysajoneuvot on ehkä ainoa asia, mutta ne on ammattilaisia, eivätkä jää taakse kuolleeseen kulmaan roikkumaan, näkyvät kyllä sivupeilistäkin.

En tietenkään muiden puolesta voi sanoa mutta kyllä itse haluan tietää mitä ympärillä tapahtuu ja takana on 1/4 siitä ympäristöstä. Vähän niinkuin kaisaniemenpuistoss a viikonloppu yönä :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2024 kello on 22:05
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #32 : 21.04.2024 kello on 16:00 »
En tietenkään muiden puolesta voi sanoa mutta kyllä itse haluan tietää mitä ympärillä tapahtuu ja takana on 1/4 siitä ympäristöstä. Vähän niinkuin kaisaniemenpuistoss a viikonloppu yönä :D

Muinoin autokoulussa opetettiin seuraamaan peileistä takana tapahtuvaa liikennettä, nykyopetuksesta en tiedä.

Eräs työkaveri sanoi joskus, että ei hänellä isoa moottoria autossa ole, mutta se jaksaa hyvin vetää pitkää jonoa perässään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:43
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #33 : 21.04.2024 kello on 16:17 »
joo tietty jos on kalansilmäobjektiiv i kamerassa.
Mutta kuva on kivempi katsella jos on normi objektiivi....erity isesti jos auto liikkuu ja katselet peruutuskamera kuvana.
Jos on 180 asteen linssi joka pääosin kohdistettu peruutukseen niin räystään korkeudella kuva ei ole varmaankaan kovin selkeä...

Ei se mikään kalansilmä ole....

mulle on hieman mysteeri tämä että miksi eteenpäin ajon aikana tarttisi katsella taaksepäin?

Kameralla näkee, miten kärry ja kuorma käyttäytyy.
Se auttaa myös takaa tulijoiden ja heidän aivoituksiensa seuraamisessa.
Kun tullaan väistämmisvelvollis uuden piiriin, tai taajamaan, käännän sivukameralle.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:17
  • Autossa on pyörät
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #34 : 21.04.2024 kello on 16:17 »
Kyllä hyvät peilit on A ja O, mutta tuo kamera juttu menee ohi korkealta ja kovaa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:33
  • Escucha el Oi!
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #35 : 21.04.2024 kello on 20:49 »
En tietenkään muiden puolesta voi sanoa mutta kyllä itse haluan tietää mitä ympärillä tapahtuu ja takana on 1/4 siitä ympäristöstä. Vähän niinkuin kaisaniemenpuistoss a viikonloppu yönä :D

okei.
Outoa että me ammattilaiset ajellaan ilman kameroita mulla amatööreille ne on elämän tärkeitä.

(okei, tarpeeksi pitkissä yhdistelmissä tarviikiin olla jotain kameroita, mutta ei ainakaan missään alle 25metrisessä.)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:46
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #36 : 21.04.2024 kello on 20:56 »
okei.
Outoa että me ammattilaiset ajellaan ilman kameroita mulla amatööreille ne on elämän tärkeitä.

(okei, tarpeeksi pitkissä yhdistelmissä tarviikiin olla jotain kameroita, mutta ei ainakaan missään alle 25metrisessä.)

Itse tykkään käyttää peruutuskameraa joskus ns. taustapeilinä. Näen tuleeko jonoa taakse ja sopivassa kohdassa päästän ohitse. Ihan amatöörinä teen näin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:33
  • Escucha el Oi!
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #37 : 21.04.2024 kello on 21:42 »
Itse tykkään käyttää peruutuskameraa joskus ns. taustapeilinä. Näen tuleeko jonoa taakse ja sopivassa kohdassa päästän ohitse. Ihan amatöörinä teen näin.

kyllä ne näkee peilistäkin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:17
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #38 : 21.04.2024 kello on 21:46 »
okei.
Outoa että me ammattilaiset ajellaan ilman kameroita mulla amatööreille ne on elämän tärkeitä.

(okei, tarpeeksi pitkissä yhdistelmissä tarviikiin olla jotain kameroita, mutta ei ainakaan missään alle 25metrisessä.)
onhan se outoa kun henkilöautossa on se taustapeili mistä näkee suoraan taakse, sijaitsee tuulilasin keskellä yläreunassa. taitaa olla jossain määrin pakollinen monessa maassa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:30
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #39 : 21.04.2024 kello on 21:49 »
kyllä ne näkee peilistäkin.
Ammattilaiset näkee...

Itse en ole ollut ammattilainen enää pariin vuoteen, niin on mukava katsoa kamerastakin taustaa. Tosin useimmiten vain peruuttaessa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:46
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #40 : 21.04.2024 kello on 21:57 »
kyllä ne näkee peilistäkin.

Onko sitten väärin käyttää kameraa sujuvoittaakseen liikennettä jos amatikuskit kusee välillä omiin nilkkoihin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:33
  • Escucha el Oi!
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #41 : 21.04.2024 kello on 22:04 »
Onko sitten väärin käyttää kameraa sujuvoittaakseen liikennettä jos amatikuskit kusee välillä omiin nilkkoihin.

ei ole.

mutta ymmärrän sen avun peruuttaessa, mutta oudoksun ajatusta että silmä kovana tiirailisin taaksepäin kun ajan eteenpäin. Hyvin paljon todennäköisemmin se uhka ja vaaratilanne tulee edestä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:46
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #42 : 21.04.2024 kello on 22:08 »
ei ole.

mutta ymmärrän sen avun peruuttaessa, mutta oudoksun ajatusta että silmä kovana tiirailisin taaksepäin kun ajan eteenpäin. Hyvin paljon todennäköisemmin se uhka ja vaaratilanne tulee edestä.
Silloin tällöin on tullut päästettyä rahtaria ja muitakin ohitse, kamera helpottaa tuotakin. Ei sitä tarvi tiirailla koko ajan vaan tarvittaessa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:19
  • Lempäälä
Vs: Peruutuskamera asiaa
« Vastaus #43 : 21.04.2024 kello on 22:14 »
Kyllä hyvät peilit on A ja O, mutta tuo kamera juttu menee ohi korkealta ja kovaa.
  En minäkään niiden muutamien piilosia leikkivien takia ole kameraa perään laittanut.
  Henkilöautossakaan en sitä sisäpeiliä käytä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:33
  • Escucha el Oi!
Vs: Peruutuskamera-asiaa
« Vastaus #44 : 21.04.2024 kello on 22:23 »
Silloin tällöin on tullut päästettyä rahtaria ja muitakin ohitse, kamera helpottaa tuotakin. Ei sitä tarvi tiirailla koko ajan vaan tarvittaessa.

vaikee kuvitella ettei sitä ohitusta suunnittelevaa rahtaria sivupeilistä näkisi.
Koska se näkee vain sun ohi jos on keskemmällä tietä kuin sinä...
Mistä muuten tiedät koska tarvii katsella kameraa, ellei katsele sitä?  :laugh: