Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Mobiilivarmenne

<< < (9/22) > >>

Stara:

--- Lainaus käyttäjältä: Arska -  5.04.2024     kello on 21:20 ---Sain sähköpostia että ota mobiilivarmenne käyttöön, onkohan se tarpeellinen?

--- Lainaus päättyy ---

Huolellisuutta ja vielä kerran huolellisuutta ja sen jälkeen mobiilivarmenne ( mobiilivarmenne.fi ). Jätetään nuo ”vaimon työkaverin liirumlaarumit sivuun)

Pankkitunnuksilla vain pankkiin pankin oman sovelluksen kautta, ei minkään linkin, eikä selaimen ehdotuksen kautta!

Hauho:
Tuo aiemmin mainittu iso lasku oli siis ilmestynyt minun pankkiohjelmaani hyväksyttäväksi eikä pankki suostunut kertomaan mistä se oli ilmestynyt.  Itselläni ei asiaan ollut siis osuutta.
Tottakai minulla on epäilyksiä eli sinne suora- tai vastaavia lähettävät yritykset/hlöt niissä tai maksusuorituksia suorittavat vastaavat tai pankkihenkilö.

HiTec:
Juuri tänään allekirjoitin sähköisesti yhden PDF-lomakkeen tuolla omalla henkilökortillani => allekirjoitus tallentuu tuohon PDF-tiedostoon ja on sieltä kenen tahansa tarkistettavissa, että se lomakkeen sisältö tosiaan vastaa sitä allekirjoittamaani versiota. Jos joku yrittää sitä lomaketta nyttemmin muokata, tuo allekirjoitkseni rikkoontuu välittömästi ja se ei ole enää validi. Ja mikä parasta, tuo PDF-allekirjoitus ei edes maksa yhtään mitään lisää vaan se on osa tuon henkilökortin ihan vakio toiminnallisuutta Thumb

Stara:

^
Sähköisen allekirjoituksen voi tehdä henkilökortilla/pankkitunnuksilla/mobiilivarmenteella! Ei sen kummempaa ole.
Turvallisinta lienee tehdä se henkilökortilla (vaatii kortin lukulaitteen), kätevintä tehdä mobiilivarmenteella .

0yxxy0:
Sen oon huomannut että on ihmiset tulleet varovaisemmiksi tunnusten kanssa, hyvä niin. Itse joudun paljon lähettämään pdf-tiedostoja allekirjoitettavaks i niin yleensä sanon mistä linkki tulee että uskaltavat avata ja allekirjoittaa, vaikka taitaa tulla postissa myös lähettäjän tiedot. Käsken myös roskaposti kansion tarkistaa jos ei ala kuulua pyyntöä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View