Tekniikkakeskustelut > Retkeilyautot

Latausjännite

(1/5) > >>

Sangiebriha:
Ducato Multijet 120 -07   Latausjännite "niijaa" aika ajoin n. 1V, ilmiö näkyy ajovaloissa selvästi. Vaihdoin uuden Hellan laturin (110A), ainut vaikutus oli laakerikiehnäyksen loppuminen.

Pitää koettaa asentaa väliaikainen lisämaatto moottorin ja korin välille. Asunto-osan akut on ladattu täyteen verkkovirralla, auto lataa myös akkuja ajettaessa. Vai sotkeeko jokin lataussäätimen toimintaa tai tuleeko jostakin äkkiä isoa kuormitusta, mutta mistä?
Onko kenelläkään ollut vastaavaa vikaa?

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Sangiebriha - 22.03.2024     kello on 20:39 ---Vai sotkeeko jokin lataussäätimen toimintaa tai tuleeko jostakin äkkiä isoa kuormitusta, mutta mistä?

--- Lainaus päättyy ---

Jäähdytyspuhaltimet yht'aikaa päälle?

Sangiebriha:
Puhaltimet ei käynnissä, vaikutus ajovaloissa kuitenkin samaa luokkaa

Yrjö:
  Asia on mulle outo, viatti vielä oudompi. Latauongelmia on mulla ollut, on parasta aikaakin.
  Tuliko uudessa laturissa lataussäädin, vai onko se jossain muualla, vai ohjaako ECU älyttömästi latausta, niinkuin tossa mun oooppelissa.
  Lisämaattoa kaivaataan, jos kaivataan, laturin ja akun välille. Sen voi myös mitata V. mittarilla. Moottorin käydessä "kaikki"sähkölaitteet päällä, laturin rungon ja akun - navan välillä olisi hyvä olla vain 0.2-0.3 V. jännite ero. Samoin laturin + ja akun + navan välillä voi olla pikkasen isompi jännite ero.

--- Lainaus käyttäjältä: Sangiebriha - 22.03.2024     kello on 20:39 ---Ducato Multijet 120 -07   Latausjännite "niijaa" aika ajoin n. 1V, ilmiö näkyy ajovaloissa selvästi. Vaihdoin uuden Hellan laturin (110A), ainut vaikutus oli laakerikiehnäyksen loppuminen.

Pitää koettaa asentaa väliaikainen lisämaatto moottorin ja korin välille.

--- Lainaus päättyy ---
 

99:
Ekaksi kannattaa putsata akun kontaktit sekä maadoituspisteiden kontaktit.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View