Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Win 11 pro lukitus- eli aloituskuva

(1/2) > >>

mjh48:
Kun täältä löytyy asiantuntemusta, niin kyselen.
Kuinka palauttaa aloitukseen vaihtuvat maisemakuvat?
Minulla näkyi ne aiemmin ja ohjeissa neuvotaan valinta, mutta minulla ei näy valinta, näkyy vain huomautus, etten ole järjestelmän valvoja.
Jossakin neuvotaan asentamaan Windows uudelleen, mutta meneekö siinä kaikkein ohjelmien asennus myös uusiksi.
Kone kyllä toimii, tuo on vain pieni kauneusvirhe ja voin valita staattisen lukituskuvan.

megaman:
Voisi kokeilla käynnistää koneen vikasietotilaan, josko se ei silloin herjaisi järjestelmänvalvoja n oikeuksista.

K.E.V:
Tee uusi käyttäjä, anna sille järjestelmänvalvoja n oikeudet, kirjaannu uutena, poista itseltäsi JV status ja palauta taas. Onnistuuko? Sitten voi poistaa sen uuden.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 15.03.2024     kello on 08:16 ---Tee uusi käyttäjä, anna sille järjestelmänvalvoja n oikeudet, kirjaannu uutena, poista itseltäsi JV status ja palauta taas. Onnistuuko? Sitten voi poistaa sen uuden.

--- Lainaus päättyy ---

Luultavasti käyttäjällä ei edes ole JV oikeuksia mutta pystyy silti luomaan toisen käyttäjän, jolle voi antaa nimeksi 'Järjestelmänvalvoja'.
Ja kaikki oikeudet.
Noin jouduin itse tekemään.

megaman:
Jos kyseessä on käyttäjän oma kotikone, miksei käyttäjä olisi JV? Mutta olen välillä törmännyt näihin omituisuuksiin, että kone alkaa väittämään jotain muuta.
Sen takia kurkkaisin ekana sitä vikasietotilaa, se ei maksa kuin vaivan.

Kympissä oli joskus bugi, ettei antanut kirjatua sisään, vaikkei ollut määritetty edes salasanaa. Koneen käyttäminen kerran vikasietotilassa poisti "ongelman".

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View