Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Aamun ensimmäinen.

<< < (189/281) > >>

virpimu76:

--- Lainaus käyttäjältä: migel - 10.12.2014     kello on 06:54 ---Huomenia vaan ja Sipu taitaa noi moccamasterit olla ikuisuuskoneita mutta minun mielestäni ne on designiltaan mallia tiiliskivi,puola ja pakkopulla! :D Hah haa,Faijalla on tollanen ja kiroilen aina siellä ollessani aamulla sitä ikivanhaa höyrykonetta ja suodattimen asennusta eestaas,hah haa mut täytyyhän niitä olla............kai? :D
Airamin vanha termospullo toimii tilanteessa kuin tilanteessa ;) t migel  (toivottavasti ei nyt vaan mittään myrskyä tänne pukkaa)

--- Lainaus päättyy ---

Soon muuten hyvvää kahvia mitä masterilla saa...aikanaan kahvilassamma asiakas toi kulta mokkaa ja tuumas ett tuostapa keität hyvää kahvia..noo keitettiin ..se paketti meni päivän aikana loppuun.Kyseinen isäntä seuraavana aamuna tuli kaffelle jälleen ja tuumaili ett on se vaan hyvvää tämä kulta mokka...ukkoin tuumas ett ei ole enää kultamokkaa vaan ihan lidlin edukasta :laugh:  :laugh:
Masterilla halvempikin kahvi maistuu paremmalta :laugh: :laugh:

migel:
Kait se on makuasia tuokin. Minusta puuhella ja pannujauhatus ja vanhanaikainen kahvipannu sopii minun suuhuni parhaiten mutta en oo kahveist niinkään perillä kun vaan vast tutustumasa siihen makumaailmaan.

On se perkolaattori viel hakemat Turust jos siit sais hyvät mut parhaat kahveet ikinä oon saanu mun kaverin äiteen keittämät puuhellalla Suomen Turun Portsassa tunnelmallisessa puutalossa.
Vieläkin pystyn muistamaan sen kahveen niin pehmeäntäyteläisen makuhermoja hyväilevän savuntäyteläisen maun ja sen hennon kahvikupin luunhennot posket ja mamman pyöreät punaposkiset kasvot jotka säteilivät lämpöä ja aitoa välittämistä.  Hurrrrr,siitä ei kahvihetket oo parantunu.........h eh,                     t migel

virpimu76:
Pannukahvin saloihin saa tutustua myöhemmin ko mökille uunit saahaan,,toiv. ens kesänä paikoilleen..Ei notskilla oo viittiny ko on tuo agre mukana...

Turhan Höpöttäjä:
Meillä on kahvinkeitin alakaapissa, jos paljon vieraita silloin käytämme. Suppilo suodatinpussi ja Juhlamokka suoraan kuppiin tai termokseen. Vesi kuumennetaan vedenkeittimellä kotona ja kulkimessa, mökillä hellassa. Helppoa kuin heinänteko ja voi suodattaa haluamansa vahvuuden ja määrän, eikä tiskiä ole. Nokipannu soropit sitten nuotiolla. ;D

Jokainen tyylillään, vaikka hankalasti.  ::)

virpimu76:
Se tuli aamu taas  :)  iloista huomenta :-*  ny ulos sateeseen Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View