rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Aamun ensimmäinen.  (Luettu 122196 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Aamun ensimmäinen.
« Vastaus #1350 : 23.03.2019 kello on 08:19 »
Makiasti nukutti, tuulen heilutellessa autoa.  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:57
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Aamun ensimmäinen.
« Vastaus #1351 : 23.03.2019 kello on 10:50 »
Käyppä Seppo kysymässä lääkäriltä neuvoja tohon nukkumis ongelmaan.

Ei tuo nykyään ole ongelma, aiemmin oli.  Kerran olen maininnut asiasta lääkärille. Ei ainakaan hänellä ollut "lääkettä" siihen,  sanoi kuulleensa, että joillakin olisi siitä ongelmia.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Aamun ensimmäinen.
« Vastaus #1352 : 7.04.2019 kello on 07:15 »
Ylen makiasti nukutti saunan jälkeen. Komia on aamu, aurinko paistaa jo vastarannan puihin. Tuli napsaa jo hellassa ja riisipuuro hautuu. Linnuilla on jo kevätkonsertti menossa. Ratiokoneesta kuuluu vanhoja suomi-iskelmiä. Pakkasta oli ulkona kolme astetta. Tulee hyvä päivä jääkävelylle.
Kylläpä taas passoo.  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:19
  • seniori
Vs: Aamun ensimmäinen.
« Vastaus #1353 : 7.04.2019 kello on 09:30 »
Aamulenkki tehty. Nähty yksinäinen töyhtöhyyppä, pihassa lauloivat mm. mustarastas, peukaloinen ja punarinta.



Meilläpäin on ollut hyvät hankiaiset jo pari viikkoa -> lumet eivät sula eikä jäätikkö kotitiellä itärinteessä -> saakohan vaunun alas ja liikkeelle pääsiäiseksi?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:37
  • Oululainen terwaporwari
Vs: Aamun ensimmäinen.
« Vastaus #1354 : 7.04.2019 kello on 13:50 »
Ensimmäinen joutsenpari nähty aamulla,kun koirien kans olin kävelyllä.Uljas näky sinitaivasta vasten Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.04.2023 kello on 07:07
  • voi kuolema parka,et sinä minua elävänä saa
Vs: Aamun ensimmäinen.
« Vastaus #1355 : 7.04.2019 kello on 18:08 »
Ensimmäinen joutsenpari nähty aamulla,kun koirien kans olin kävelyllä.Uljas näky sinitaivasta vasten Thumb
Tänään etsiskelin kurkia pelloilta ja löytyihän niitä sekä se yksi joutsen pari :)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
  • Jaa mitä että?
Vs: Aamun ensimmäinen.
« Vastaus #1356 : 12.04.2019 kello on 05:08 »
Jaahas, taas seuraillaan kun pojat pumppaa betonia vihreän virran anturaa varten. Näin ne hommat vaan kiertää, paluu "myllyhommiin" oli miltei väsitämätöntä ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Aamun ensimmäinen.
« Vastaus #1357 : 12.04.2019 kello on 05:51 »
Olipas se runollisesti sanottu. Eli katsot kun tuulimyllyn jalustaa valetaan  ;D

Täällä aloitin Monojen selvittelyn.  Kelkka kärryyn ja nokka kohti Leviä.







*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:32
Vs: Aamun ensimmäinen.
« Vastaus #1358 : 12.04.2019 kello on 06:15 »
Jaahas, taas seuraillaan kun pojat pumppaa betonia vihreän virran anturaa varten. Näin ne hommat vaan kiertää, paluu "myllyhommiin" oli miltei väsitämätöntä ;)
https://www.talouselama.fi/uutiset/tuulivoiman-tuki-on-miljardien-tulonsiirto/7e37922c-4aa0-308d-9879-c55b393cf4ae
 
näin v 2015 "Tuulivoimaa rakennetaan Suomeen kiihtyvällä tahdilla. Tänä vuonna valtion tuen arvioidaan olevan noin 140 miljoonaa euroa. Tukirahaan oikeutettu, nimellisteholtaan 2 500 megawatin tuulivoimakapasitee tti lienee rakennettu vuoteen 2019 mennessä. Tällöin tukisumma kohoaa yli 200 miljoonaan euroon vuodessa."

 Onneksi tähän tuli jo toppi ja saisi perua takautuvasti tuen saajatkin. Tai toivotaan tyyntä ilmaa niin tulee veronmaksajille edullisimmaksi.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
  • Jaa mitä että?
Vs: Aamun ensimmäinen.
« Vastaus #1359 : 13.04.2019 kello on 05:09 »
Onneksi tähän tuli jo toppi
Niin tuli, nyt mennään täysin markkinapohjaisesti . Tämän puiston sähkön ostaa suurehko "hakukone", ja toisen hankkeemme sähkön ostaa jokin ulkolainen huonakalujätti.
Tämän tyyppisellä toiminnalla uusiutuvan energian rakentaminen on mielestäni erittäin hyvä asia Suomen sähköntuotannolle. Toki tasausvoimaa kaivataan, mutta myös energiapankkiteknii kka menee lujaa vauhtia eteenpäin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Aamun ensimmäinen.
« Vastaus #1360 : 9.05.2019 kello on 05:23 »
Se on työntekijäkin hereillä eläkeläisten aamukahviaikaan. Vartin päästä tien päälle.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Aamun ensimmäinen.
« Vastaus #1361 : 9.05.2019 kello on 06:03 »
Se on työntekijäkin hereillä eläkeläisten aamukahviaikaan. Vartin päästä tien päälle.
Työniloa ;), minä tässä kohta lähden untenmaille, jotta jaksaa taas ens yönä Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Aamun ensimmäinen.
« Vastaus #1362 : 9.05.2019 kello on 06:07 »
Aivan. Nyt mänemmä ryssänmaalle. Tali Ihantala.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Aamun ensimmäinen.
« Vastaus #1363 : 9.05.2019 kello on 06:15 »
Aivan. Nyt mänemmä ryssänmaalle. Tali Ihantala.
Koittakaahan neuvotella samalla reissulla Karjala takas ;) Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:39
Vs: Aamun ensimmäinen.
« Vastaus #1364 : 9.05.2019 kello on 08:07 »
Pappa siellä retkeili myös hiukan vajaa 75 vuotta sitten.
Tuo jotos alkoi Valkeasaaresta....j a päättyi Viipuriin, jossa viimeinen etappi uiden yli salmen kun juuri nenän edestä räjäytettiin silta...vuosia palvellut kp jäi kuulemma siihen sillan viereen rantaveteen...liekö vieläkin siellä.

Tuolla lähistöllä Eversti Savonjousi keräsi likaiset, resuiset, nääntyneet, monta vuorokautta valvoneet 18-23 vuotiaat jo veteraanit riviin ja piti motivoivan puheensa...

"Tästä ei sitten peräännytä, ei nimittäin voida. Siellä on seuraavassa linjassa äitimme, siskomme, lapsemme ja vanhempamme, koko avoin Suomen sydän. Tähän kuollaan. Minä olen tullut tänne kuolemaan. Juoksut on juostu, hyvät veljet. Nyt on aika olla taas suomalainen maan puolustaja. Jos tästä joku pakenee, minä olen itse pidättämässä, näin on minun osani ja arpani. "