Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

LIFEPO4 akut ja niiden ajon aikanen lataus

<< < (9/21) > >>

99:
Ohjaus on ihan suoraan BMV-700 toiminto, eli akkumonitori ohjaa relettä asetusten mukaan ja rele on kytketty Phoenixin ohjausporttiin.

elwari:
Jep, sittenhän se onnistuu muunkin merkkiseen laturiin, kun vaan saa releellä ohjattua päälle ja pois.

ktako:
Kykeneekö nykyiset  Bms :t itsessään rajoittamaann latausvirran määrää? Jäisi silloin tuo DC-DC muunnin pois.

elwari:

--- Lainaus käyttäjältä: ktako -  3.08.2024     kello on 09:46 ---Kykeneekö nykyiset  Bms :t itsessään rajoittamaann latausvirran määrää? Jäisi silloin tuo DC-DC muunnin pois.

--- Lainaus päättyy ---

Ei ainakaan nuo mun halvemman pään Topband- akut osaa itse rajoittaa. Riittävän isosta ylivirrasta ehkä on totaalinen katkaisu olemassa? Ja tässä tapauksessa ei akkuja kunnolla täyteen saisikaan ilman DC-muunninta. Auto lataa 13.5-14.2 volttia kuormituksesta riippuen ja vaunuun tulee melkein 15 metriä kaapelia. DC-laturilla on tasainen 40A latausvirta aina kun auto käy ja on yhtään enemmän kierroksia kuin tyhjäkäynti. Tyhjäkäynnillä ehkä 25A, kun auton laturin jännite putoaa.
Vaunussa sai DC-laturille D+ ohjauksen otettua helposti takavalon johdosta.

ktako:

--- Lainaus käyttäjältä: elwari -  3.08.2024     kello on 10:26 ---Ei ainakaan nuo mun halvemman pään Topband- akut osaa itse rajoittaa. Riittävän isosta ylivirrasta ehkä on totaalinen katkaisu olemassa? Ja tässä tapauksessa ei akkuja kunnolla täyteen saisikaan ilman DC-muunninta. Auto lataa 13.5-14.2 volttia kuormituksesta riippuen ja vaunuun tulee melkein 15 metriä kaapelia. DC-laturilla on tasainen 40A latausvirta aina kun auto käy ja on yhtään enemmän kierroksia kuin tyhjäkäynti. Tyhjäkäynnillä ehkä 25A, kun auton laturin jännite putoaa.
Vaunussa sai DC-laturille D+ ohjauksen otettua helposti takavalon johdosta.

--- Lainaus päättyy ---
ok Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View