Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Pallonivelten voitelu.

(1/2) > >>

Yrjö:
  Mulla ehkä liki kymmenen pallonivelen asennus kokemus. Kaikki olleet uutuuden kankeita. Joskus avasin kumin auki siellä ei rasvaa ollut juurikaan, pistin nokareen ja hemputtelin laidasta laitaan ja toiseen, johan kankeus katosi. Sen jälkeen olen katsonut/(lisännyt)  kaikkien rasvatilanteen ja hemputellut norjaksi. Paitsi maanataina kun oooppeliin vaihdoin koiranluut, kaksi niveltä avasin, oli rasvaa hyvästi, kaksi vain hemputin liikkuvaksi.
  Jotkut on sanoneet, ettei nuo tarvikenivelet kestä mitään, ehkä syy rasvattomuudessa??
  Kokemuksia muilla??
 
--- Off-Topic: ---Eräs kaveri sanoi ostaneensa tunnettua merkkiä olevan peräkärryn jarrullisen akselin. Ei hänen mukaansa ollut rasvaa laakereissa yhtään.

Karabiilisti:
kestovoideltu suljettu laakeri?

Pallonivelistä on netissä ollut juttua juurikin tuosta viasta...rasvaa kovin vähän.
Jotkut laittaa injektia ruiskulla lisää.

jak900:
35 vuotta niveliä asennellut ja toiset kestää pidempään kuin toiset, valmistajissa ja merkeissä on eroja.

88k5:
Pojan Alfan 159 oli narisija tontille tullessa - ja se kun ei ole mikään perusPersson etupäältä, vaan ala ja ylätukivartta, niin 3 palloniveltä per kulma. Eikä niitä erikseen myydä vaan bumerangin kera..

Ja millään ruiskulla ja neulalla ala puhkomaan kumeja, vaan rasvaprässiin nippa johon laitettu 1.5mm ohut putki, merivettä kestävää sitkeää venepuolen vassua tuubissa. Pilli sisään kartiokaulan ja kumin välistä, vaati joskus c-klemmarin poistmisen kumilta, jos kumia ei saa raotettu tai kartion irroituksen olkakappaleesta. Ja rasvaa niin paljon, että ulos pyrkii..

Vaan kolmatta talvea mennään ilman narinoita, eikä ole väljyyttä ollut katsurin mielestä. Thumb

Yrjö:

--- Lainaus käyttäjältä: jak900 -  8.02.2024     kello on 22:31 ---35 vuotta niveliä asennellut ja toiset kestää pidempään kuin toiset, valmistajissa ja merkeissä on eroja.

--- Lainaus päättyy ---
  Luulen että tehtaalla jo pistetään huonosti voideltuja niveliä, ei varmaankaan oo aikaa hemputella/lisätä rasvaa?
  Mulla ei kokemusta kestävyydestä, kun en oo ajanut kun vajaat 150 thk. ite vaihdetuilla.
  Tuo vähä rasvainen oli naapurin poika korjaamotrittäjän mielestä hyvää merkkiä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View