Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Valokaapelitarjoukset

<< < (14/25) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: svc -  4.12.2023     kello on 13:14 ---Sitten, jos mietitään, mihin nopeutta tarvitaan, niin sillä kymppimegaisella LTE:llä selviää vallan mainiosti, jos ei tee muuta, kuin lukee hesaria ja käyttää joskus nettipankkia.
Hyvä niin, jos se riittää.

--- Lainaus päättyy ---

Minulla oli joskus puhelimessa Megainen liittymä.
Ihan hyvin sai kateltua iltauutiset areenasta.
Puhelin oli tukiasemana...

megaman:
Meganen yhteys riittää yhtäaikaa nettiradioon ja karttasovelluksiin mainiosti. Youtubekin pyörii 720 tarkkuudella.
Nykyinen kännykän 200 mbit/s telian liittymä 4Gverkossa antaa 15-50 mbit/s  Thumbd
Kotona Elisan 5G-modeemi antaa jopa 50-60 mbit/s yli luvatun 300 mbit/s yhteyden.

99:

--- Lainaus käyttäjältä: Tietis -  1.12.2023     kello on 14:31 ---Yksi kaistan tarve minulla on myös varmuuskopiointi. Minulla on kyllä kotona NAS (verkkokiintolevy), ja se kopioi sitten sisältönsä pilvipalveluun automaagisesti. Kun tulen pitkältä reissulta ja lataan puhelimien, kameran ja dronen muistikorttien sisällän tuolle NASsille niin se aloittaa heti varmuuskopioinnin ja hitaalla yhteydellä se kestää sitten päiväkausia ja jumittaa muuta liikennettä entisestään. NASsissa on kaksi verkkokorttia, ja joskus minulla on ollutkin toisessa verkkoliitännässä kiinni vanha 4G-reititin ja olen ohjannut varmuukopioinnin sen kautta. Silloin varmuuskopiointi ei jumita muuta nettiliikennettä. Mutta eipä jatkuvasti viitsi maksaa kahta liittymää, joten nyt tuo erillinen varmuuskopiointilii ttymä ei ole käytössä.

--- Lainaus päättyy ---

Jos reitittimestä löytyy QoS toiminto, niin sillä tuo jumiutumisongelma ratkeaa helposti.

0yxxy0:
No pitihän se kokeilla kun tuota mobilia niin kovasti kehutaan. Liittymä DNA niin otimpa niiden nopeustestin: ping 49ms, lataus 5.3Mbps, lähetys 1.8Mbps. No kännykkä langattomasti kuidussa ping16ms, lataus 192.9Mbps ja lähetys 204.7Mbps. On niissä liittymissä vähän eroja.

Tietis:

--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 -  4.12.2023     kello on 17:52 ---No pitihän se kokeilla kun tuota mobilia niin kovasti kehutaan. Liittymä DNA niin otimpa niiden nopeustestin: ping 49ms, lataus 5.3Mbps, lähetys 1.8Mbps. No kännykkä langattomasti kuidussa ping16ms, lataus 192.9Mbps ja lähetys 204.7Mbps. On niissä liittymissä vähän eroja.

--- Lainaus päättyy ---
Vertailun vuoksi testasin oman DNA-liittymäni. Kuituyhteyteen en voi verrata, kun sitä ei ole ennen kuin hyvässä tapauksessa vajaan vuoden päästä, jos Karjaan Puhelimen kuituprojekti toteutuu. Siihen saakka ei ole muuta vaihtoehtoa kuin yrittää pärjätä ja kärsiä.

Mittasin nopeuden neljä kertaa tässä muutaman minuutin sisällä. Ping vaihteli 79-162ms, lataus 24-142Mbps ja lähetys jäätävät 0,9-1,9Mbps. Päivällä onneksi lähetys toimi paremmin, päätellen siitä että Teams-kokoukset onnistui.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View