Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Reissusuunnitelmia kesälle 2024

(1/11) > >>

MRi:
Esikoisen ensi kesän riparin ajankohta selvisi tällä viikolla. Viidestä vaihtoehdosta ei ollut se paras ja toivotuin mutta tuolla mennään - riparileirille lähtö on 19.7.

Teinien reunaehtoja ensi kesän reissun toteuttamiselle oli keston lyhentäminen 4 viikosta 3 viikkoon ja Gardalla mielellään viikko.

Saattaa siis juhannusperinteet jäädä ensi vuonna väliin ja lähdetään reissuun juhannukselta.

Ensi kesän reissu tulee olemaan koko perheellä viimeinen. Alustava suunnitelma ensi kesälle on jo valmiina. Viikko alas, viikko Gardalla ja viikko ylös. Stopit voisi olla Berliini, Nürnberg, Berchtesgarden, Garda, Friedrichshafen ja Köln missä on testaamatta huvipuisto Phantasialand. Meno-paluu perinteisesti suora yhteys Finnlinesilla.

Onko Finnlinesilla muuten ollut yleensä minkälaisia Blackfriday alennuksia?

Alan:
On ollut mun mielestä Black friday-alennukset. Muistaakseni ostin viime vuonna siitä, jos jaksat kaivaa niin viesti löytyy. Aikaisin ostin kyllä.

Mulla on pakka sekaisin. Rva haluaa Kroatiaan, minä Skotlantiin ja Irlantiin (tai Norjaan) eikä jälkikasvusta tiedä, aikooko ne olla töissä. Ehkä.

Voisin Ranskaankin lähteä, eihän siellä, jumalauta, käyty viime kesänä lainkaan. Toisaalta Romania, Serbia ja Sarajevo B-H:ssa kiinnostaa. Lazy Campingillä Slovakiassa voisi taas käydä, joku ehkä muistaa alueen, jossa jokaisessa pitchissä on nuotiopaikka ja puut haetaan itse metsästä. Erittäin varattu heinä-elokuussa.

Mutta lähtekää te aikaisemmin, kesäkuu on Keski-Euroopan parasta aikaa ja juhannus Suomessa täysin yliarvostettu (vietetty viimeksi 2012 tai 2013). Mutta älkää suotta Milanon kautta kiertäkö, itte ainakin etsisin mielenkiintoisemman reitin. Olit pyörämiehiä - etsi Moto-Guzzin museo, jos kiinnostaa. Mun piti käydä viime kesänä, mutta juutuin Saksaan liian pitkäksi aikaa enkä ehtinyt.

MRi:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 10.11.2023     kello on 19:06 ---Mulla on pakka sekaisin. Rva haluaa Kroatiaan, minä Skotlantiin ja Irlantiin (tai Norjaan) eikä jälkikasvusta tiedä, aikooko ne olla töissä. Ehkä.

--- Lainaus päättyy ---
Skotlanti vie omassa rankingissa voiton Irlannista. Kroatiasta myös ihan hyvät muistot prätkäajoilta. Omista käydyistä paikoista top3 Plitvice, Dubrovnik ja Korcula.


--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 10.11.2023     kello on 19:06 ---Mutta lähtekää te aikaisemmin, kesäkuu on Keski-Euroopan parasta aikaa ja juhannus Suomessa täysin yliarvostettu (vietetty viimeksi 2012 tai 2013). Mutta älkää suotta Milanon kautta kiertäkö, itte ainakin etsisin mielenkiintoisemman reitin. Olit pyörämiehiä - etsi Moto-Guzzin museo, jos kiinnostaa. Mun piti käydä viime kesänä, mutta juutuin Saksaan liian pitkäksi aikaa enkä ehtinyt.

--- Lainaus päättyy ---
Jostain syystä googlemaps reititti tuota kautta. Viamichelinin mukaan Innsbruckin kautta nopein. Juhannuksessa on puolensa ja puolensa. Pari kertaa on taidettu lähteä reissuun jussina. Plussana vähemmän porukkaa liikenteessä ja alkureissusta halvemmat hinnat alueilla.

Löysin Maranellosta vielä yhden testaamattoman koeajo - museo - yhdistelmän. Maserati C20 ja Panini Motor Museum  8)

https://www.motorsportmaranello.com/maranello/test-drive-en/test-drive-maserati-mc20/

https://www.paninimotormuseum.it/

K.E.V:
Mä ostin 197€ asuntoautolla Traween heidän 75v juhlstsrjouksesta.

Mun mielestä skotti ja irkku kuuluu samaan reissuun. Just syksyllä olin vajaan 4 viikkoa saarilla.

armas ujomieli:
Kroatiaanhan sitä pitäisi Baltica mennen tullen. Jussi ehdottomasti kotosuomessa kesälavalla koivujen katveessa ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View