Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Milloin talvidieseliä?

<< < (3/16) > >>

Jeppe:

--- Lainaus käyttäjältä: Anna - 30.09.2023     kello on 11:26 ---Mulla tankissa 20 litraa kesädieseliä. Tarkoitus ajaa seuraavan kerran marraskuun alussa. Auto on vuoden 2001 Ducato LMC Liberty mallia mietin että saisiko kesädieselin imettyä letkulla. Miten paljon tarttee pakkasta että se jäätyy? On 20 litraa talvidieseliä entä jos sen laittaa kesädieselin sekaan nyt niin toimiiko se sitten talvella vai jäätyykö se sen kesädieselin takia?

--- Lainaus päättyy ---

-10-20 myyty koko kesä. Järeämpi talvilaatu tulee mittareihin varmaankin kk sisällä.

Masa matkailija:
Siis tuo on samepiste, jähmepiste oleellisesti kylmempi. Polttoaine tuodaan maanalaiseen säiliöön +20 asteisena, ei se kovin kylmää ole se vanhakaan siellä pytyssä. Parafiini sulaa n 15-20 asteessa, jos on kierto autossa niin sekoittuu ihan hyvin. Toki jos jää pakkaseen niin ei hetikään lämpene pöntössä tuohon 20 asteeseen.

Lähetetty minun SM-F916B laitteesta Tapatalkilla

Stara:

--- Lainaus käyttäjältä: Anna - 30.09.2023     kello on 11:26 ---Mulla tankissa 20 litraa kesädieseliä. Tarkoitus ajaa seuraavan kerran marraskuun alussa. Auto on vuoden 2001 Ducato LMC Liberty mallia mietin että saisiko kesädieselin imettyä letkulla. Miten paljon tarttee pakkasta että se jäätyy? On 20 litraa talvidieseliä entä jos sen laittaa kesädieselin sekaan nyt niin toimiiko se sitten talvella vai jäätyykö se sen kesädieselin takia?

--- Lainaus päättyy ---

Kun ulkolämpötila alkaa vaihdella nollan tuntumassa, niin säiliö olisi syytä täyttää. Ongelmaksi muodostuu kondenssivesi, jota syntyy lämpötilan vaihdellessä.

Yrjö:
  Yksi talveen varautumimen saatta olla, poltoaine suodattimen vaihto, tai edes veden poisto? En tiedä onko kysyjän autossa siellä suodattimessa ilmoitin vedestä, ja toimiiko?
  Marraskuussa harvoin on niin kovia pakkasia, ettei kesälaadulla pääse tankille.

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: Stara - 30.09.2023     kello on 16:17 ---
Kyllä tiesin, vaan eipä ollut silloin, kun aloitin autoilun, vuonna - 67 ! Thumb

--- Lainaus päättyy ---

Kannattaa päivitellä tiedot ajan tasalle. Muutama juttu muuttunut vuoden -67 jälkeen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View