Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Roaming
Aakku:
Tarkennuksia...
Asetukset on kunnossa. Niitä ei tarvinnut muuttaa. Ihmetystä herättää, että kännykät temppuilevat ristiin. Ykköspuhelimen temppuillessa, niin varapuhelin kuitenkin pelitti samalla simmillä. Varapuhelimen tempuillessa taas ykköspuhelin muuttui toimivaksi. Viat aktivoituivat siirryttäessä maasta toiseen, mutta ei joka rajalla. Nyt Latviassa ykköspuhelin on 4G+ tilassa, kun menomatkalla oli vain EDGE käytettävissä Latviassa.
Aika riippuvainen sitä vain on datasta ulkomailla ja miksei kotimaassakin. Onneksi on varapuhelin matkassa.
"Masi":
Ongelma on nimenomaan tuo DNA. Se tunkee aina suomeen tullessa minunkin omaan puhelimeen ( Belgian Telenet ) ja mikään ei toimi.
Mutta kun valitsee itse verkon, oli se sitten mikä muu vaan, niin kaikki toimii.
Ja kaikki kaverit joilla on DNA liitymä eivät saa minun lähettämiä viesteä ulkomailla samoin kuin minä en heidän lähettämiään.
Mutta Elisa Ja tele tulee normaalisti.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 25.09.2023 kello on 08:06 ---Ongelma on nimenomaan tuo DNA. Se tunkee aina suomeen tullessa minunkin omaan puhelimeen ( Belgian Telenet ) ja mikään ei toimi.
Mutta kun valitsee itse verkon, oli se sitten mikä muu vaan, niin kaikki toimii.
Ja kaikki kaverit joilla on DNA liitymä eivät saa minun lähettämiä viesteä ulkomailla samoin kuin minä en heidän lähettämiään.
Mutta Elisa Ja tele tulee normaalisti.
--- Lainaus päättyy ---
Tätäkin tuli tutkittua...
Siinä saattaa olla syy. Kokeilin kyllä itsekin vaihtaa verkkoa, mutta ei se vain onnistunut. Tuo EDGE oli juuttunut omaan verkkoon, eli itse MOI oli jumittunut EDGE.een. Silloin verkkovierailutkin ilmeisesti kytkeytyivät EDGE:een.
smy:
APN asetukset oli kaverilla väärin ja data lakkasi osassa maita kulkemasta:
https://asiakaspalvelu.moi.fi/hc/fi/articles/360004152172-N%C3%A4in-asetat-laitteeseesi-oikeat-internet-asetukset
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: smy - 25.09.2023 kello on 08:56 ---APN asetukset oli kaverilla väärin ja data lakkasi osassa maita kulkemasta:
https://asiakaspalvelu.moi.fi/hc/fi/articles/360004152172-N%C3%A4in-asetat-laitteeseesi-oikeat-internet-asetukset
--- Lainaus päättyy ---
Tuotakin poika koitti, toimi sen aikaa kun laite pysyi verkossa, mutta kun putosi pois verkosta, niin takaisin ei enää mennytkään.
Eli DNA:lle pitäisi ilmoittaa viranomaisten asian kuntoon saattamisesta muutaman kymmenen miljoona sakon uhalla tai poistaa luvat toimitaan.
Kaikki muut paitsi DNA ja sen apulaiset toimii ilman mitään asetusten muutoksia automaattisesti. Eli ei puhelimen asetuksissa vaan DNA:an ohjelmistovika.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta