Tekniikkakeskustelut > Alde

Nesteiden vaihto lämmitysjärjestelmään

<< < (13/20) > >>

ttkar:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  3.01.2024     kello on 14:41 ---Ompas vaikea valinta - aloituksesta jo kohta 4kk 8)

Mikä tahansa porakone(ratas)pumppu käy.. mieluummin akkukoneella, niin ei pala "muovilaakerointi" kuivakiekoilla..
Mulla on vuosia vanha toiminut veneen vetolaitteen talveksi glykolisoinnissa:
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
<linkki>

Kunhan laittaa "siemenveden" pumppuu ennen päällepäräytystä, eikä käy kuivana.. pienillä kierroksilla sitten, jottei kavitoi kuplia (kertyvät sitten jonnekin).

Ainakin mulla Fränkissä (alimmassa kohdassa tuplapohjassa) Alden T-kappale, jossa haara alas (10-13mm) tulpattu letkunpätkä. Saa helposti puristettua letkupihdeillä "kiinni", kun aika lötköä letkua. Joutuu tekee pumpun letkuille sovitteet.

Yhtä hyvin pumppuna voi käyttää vaikka 12v äljynvaihtopumppua - lohkolämppäriasennu ksissa ollut toimiva kun kapean pillin tunkee moottorin vesikanavaan (jostain anturin/egr-reiästä) ja imaisee sopivan tyhjäksi..

--- Lainaus päättyy ---
Kiitokset tiedoista!

Onko se tämmöinen t kappale..minun tyhjennysputki on ALDE lämmittimen kohdalla helman alla kovahko kuminen tyhjennysputki, jonka ulkomitta on 16 mm, meneekö tuo siihen?
https://www.sarkacaravan.fi/product/16360/alde-t-kappale-muovia-16x22x22-mm?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIlLmPhJvDgwMVDAqiAx2fEgm6EAQYASABEgJZWfD_BwE

Laitatko siemenveden tuon pumpun täyteen ja myös imuputkeen joka menee pakkasnesteasiaan? 

Pena10:

--- Lainaus käyttäjältä: Yrjö - 18.12.2023     kello on 22:19 ---  Koska viimeksi tarkistit? Tuo pitkällä ajalta ei paljolta tunnu?
  Meillä kun harvoin lämmitetään, en kulumista juurikaan ole huomannut.
  Vuodotkin pitäisi näkyä, sikäli kun liitoksiin näkee.

--- Lainaus päättyy ---
Tuo kulutus oli maaliskuulta -> joulukuulle ajalta. Vaunu siis kokoajan käytössä.
Nyt joulukuusta tähän asti, niin piti lisätä 1 dl. Nyt oli nuo hirmupakkaset ja lämppäri kävi koko ajan.
Mitään vuotoa ei näy missään.

ttkar:
Kannattaisko käyttää akkuvettä kun laimentaa tuota jäähdytysnestettä?
Olisko mitään hyötyä?

K.E.V:
No ei todellakaan. Normaali kaivo tai vesijohtovesi käy hyvin.

ttkar:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  1.02.2024     kello on 12:00 ---No ei todellakaan. Normaali kaivo tai vesijohtovesi käy hyvin.

--- Lainaus päättyy ---

Luulen kyllä on väliä jos on kalkkipitoinen vesi...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View