Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut Repo 09 Sep 2023
  • Onko normaalia, että vetoaisan pää pyörii ympäri esteettä,( koukkuun kiinni tuleva aisalukko) vaunu ollut minulla kauan, mutta nyt vasta huomannut tuon ominaisuuden, rasvaillut olen vetoaisaa, muuta sille ei tehty, eli onko ok. Vaunu Solifer 550gl -89.
  • #2 kirjoittanut Yrjö 10 Sep 2023
  •   Niin kuuluukin tehdä, nämä jarrulliset. Hyvä että rasvailet, se on oikean toiminnan edellytys. Pitäisi voimalla  pitkään painaen mennä sisäänpäin, tulla hitaasti itekseen ulos.
  • #3 kirjoittanut 0yxxy0 10 Sep 2023
  • Onko normaalia, että vetoaisan pää pyörii ympäri esteettä,( koukkuun kiinni tuleva aisalukko) vaunu ollut minulla kauan, mutta nyt vasta huomannut tuon ominaisuuden, rasvaillut olen vetoaisaa, muuta sille ei tehty, eli onko ok. Vaunu Solifer 550gl -89.
    On normaalia. Tuossa ei ole kuitenkaan kitkavetopää joka ei ainakaan mulla pyöri ollenkaan.
  • #4 kirjoittanut Repo 10 Sep 2023
  • Ok, kiitokset tiedoista, eipähän tarvii tuotakaan enää miettiä, että onko kunnossa. Thumb
  • #5 kirjoittanut svc 10 Sep 2023
  • Niin kuuluukin tehdä, nämä jarrulliset.
    Ei pyöri kaikissa vapaasti. Riippuu työntöjarrun eli vetopään valmistajasta.
    Esim vanhemmissa Alko- ja Peitz-vetopäissä ei pyöri ympäri.
  • #6 kirjoittanut Repo 10 Sep 2023
  • No tässähän on muistaakseni peizin vetopää, eli onko ok, että pyörii ympäri?
  • #7 kirjoittanut Matkalainen 10 Sep 2023
  • Minulla solkku 550DL vm1989. Peitzin vetopää ja pyörii ympäri.
  • #8 kirjoittanut Repo 10 Sep 2023
  • Ok, kiitos tiedosta, sama vaunu minulla  Thumb.
  • #9 kirjoittanut 0yxxy0 11 Sep 2023
  • Ei pyöri kaikissa vapaasti. Riippuu työntöjarrun eli vetopään valmistajasta.
    Esim vanhemmissa Alko- ja Peitz-vetopäissä ei pyöri ympäri.
    Edellinen vaunu oli 1990 LMC peizillä ja siinäkin pyöri ympäri
Sivuja:
Toiminto