Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Tarfin laskutustoimintaa
seppoko:
Onko kukaan muu törmännyt Trafin erikoisuuksiin ajoneuvoveron perinnässsä?
Käsittelen tässä kahta verolaskua, nimet yksi ja kaksi, ja vuotuista veroa.
Ensin tuli 1 suuruudeltaan 10€ suoraan pankkiin. Seuraavana vuotuinen vero, pankkiin, kun käyttöpäiviä seuraavassa käyttöjaksossa tuli normaalia enemmän. Sitten tämän kakkoskäytön katkaisin ja tuli lasku 2 Postin sähköiseen palveluun. Pankkiin tullut vuotuinen vero EI kuitenkaan poistunut. Tässä Postiin tulleessa kakkosessa oli osio maksamattomat verot. Sieltä löytyi 1, jonka eräpäivä ei ole vielä edes ollut. Kuitenkin sen perään oli laitettu korko 3€ ja loppumaksettavaksi ykkönen+3€ mainnalla, että korkoon oli laskettu eräpäivän jälkeistä aikaa 3 päivää.
Sen lisäksi Trafi uhkaa, että jos maksaa vasta eräpäivänä, niin pankkien välisen rahan vaihdon hitauden takia voi maksu myöhästyä ja tulee lisämaksua.
Ei kovin asiakasystävällistä toimintaa. Olkaahan tarkkoina näitten verojen kanssa.
Karabiilisti:
aamusti otin liikenteeseen ja nyt ennen puoltayötä vielä pois liikenteestä...
saas nähä pysyykö vero ja vakuutus vauhdissa mukana...
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Karabiilisti - 8.09.2023 kello on 23:17 ---aamusti otin liikenteeseen ja nyt ennen puoltayötä vielä pois liikenteestä...
saas nähä pysyykö vero ja vakuutus vauhdissa mukana...
--- Lainaus päättyy ---
Jos katsot verotiedot Traficomista, niin ne muuttuu välittömästi...
Vakuutukset ainakin mulla päivittyy vajaan viikon sisällä. Yleensä 2-3 päivän viive. Tuo yhden päivän liikennekäyttö on 10 € juttu veron osalta. Vakuutusmaksu ja hyvitys on yleensä päiväkohtainen. Jossain moottoripyörissä minimi liikenteestä poisto saattaa olla kuukausi, jotta saa hyvityksen.
Stara:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 8.09.2023 kello on 22:15 ---Onko kukaan muu törmännyt Trafin erikoisuuksiin ajoneuvoveron perinnässsä?
Sen lisäksi Trafi uhkaa, että jos maksaa vasta eräpäivänä, niin pankkien välisen rahan vaihdon hitauden takia voi maksu myöhästyä ja tulee lisämaksua.
Ei kovin asiakasystävällistä toimintaa. Olkaahan tarkkoina näitten verojen kanssa.
--- Lainaus päättyy ---
En kyllä ihan osannut tulkita vuodatusta.
Mielestäni homma toimii, kuin Metron vessa, ei ongelmia. Ei Trafi ole ainakaan minua mitenkään uhkaillu?
Laskut tulee, ne maksetaan viimeistään eräpäivänä (= ilman jälkiseuraamuksia) ja sillä selvä. Asiasta ei kannata tehdä sen vaikeampaa ja ottaa murhetta.
Jos sattuu maksamaan liikaa (näin on käynyt), niin ei ne rahat mene henkilökunnan kahvikassaan, kyllä ne hyvitetään asiakkaalle.
Itse olen käyttänyt systeemiä sen alusta alkaen ja olen tyytyväinen.
Ps. Oikea paikka antaa palautetta lienee Traficom?
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Stara - 9.09.2023 kello on 08:38 ---Jos sattuu maksamaan liikaa (näin on käynyt), niin ei ne rahat mene henkilökunnan kahvikassaan, kyllä ne hyvitetään asiakkaalle.
--- Lainaus päättyy ---
Monia vaan kyrsii tässä se että ne fyrkat jää sinne sisään, Traficom ei niitä palauta. Ja siellä sisälläkin ne on jotenkin kummallisesti kohdemerkittynä tms. jolloin niitä ei voi edes siirrellä. Joku tapaus tuossa oli kun oli 1. autoltaan maksanut liikaa (auto poistettiin liik.käytöstä verokauden aikana), niin sitä ei suinkaan hyvitetty 2. auton maksuista, vaikka noilla molemmilla olikin sama omistaja & haltija, vaan fyrkat roikku siellä sisällä aina siihen saakka kunnes 1. autolla tuli se seuraava lasku (auto otettiin uudelleen liik.käyttöön), jossa tuo oli lopulta sitten hyvitetty ::)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta