Tekniikkakeskustelut > Retkeilyautot

Muutoskatsastus matkailuautoksi

<< < (2/2)

svc:

--- Lainaus käyttäjältä: MarttiTapani - 14.08.2023     kello on 11:14 ---B. Jos päätetään käyttää kaasua, voiko seuraavat asennukset tehdä itse:

-Kaasupullo (11 kg) sille itse tehtyyn tiiviiseen kaappiin. Tuuletusaukko ulos.
-Haaroitusosa kiinni pulloon, erilliset yhteydet pullosta liedelle ja jääkaapille. Letkun pituus max 1,2 m.

Tarvitseeko tätä systeemiä tarkistuttaa ja hyväksyttää alan liikkeessä? Onko kaasun säilytyskaapille erityisiä rakenne- ja materiaalivaatimuks ia?

--- Lainaus päättyy ---
Kaasupullokaapin saa tehdä itse, kaasuasennukset ovat luvanvaraisia.

Trafin ohje:

--- Lainaus ---2.2 Nestekaasun säilytys
Ajoneuvossa saa säilyttää nestekaasua enintään 25 kg. Kaasupullojen säilytystila on oltava asiallinen ja pullot kiinnitetty tukevasti.
- Kaasupullot tulee säilyttää korin sisätilasta erotetussa erillisessä pullotilassa, joka on asuintiloihin nähden kaasutiivis. Pullotilasta tulee olla tuuletus suoraan ulkoilmaan
tai
- kaasupullot saa sijoittaa myös korin ulkopuolelle ajoneuvon rakenteisiin kiinnitettyyn telineeseen. Telineissä olevat pullot on suojattava lukittavalla, vähintään pullojen yläosan peittävällä kotelolla.
--- Lainaus päättyy ---

Tukesin opas: "Kaasuletkulla voi nestekaasupulloon liittää vain yhden kaasulaitteen".  ja "Kaasuasennukset tehdään kiinteällä putkella, jos kaasulaitteita on useita..."
Eli vain kiinteä putkisto kelpaa tässä tapauksessa.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: MarttiTapani - 14.08.2023     kello on 11:14 ---
Sähköllä toimiva keittolevy keittiötasolla                                                               
 (kytketty invertteriin, johon virta hupiakusta (200-300 Ah/AGM) ja aurinkopaneeleista (400-500 W )     
Lisäksi kaasupatruunoilla toimiva liesi                   

--- Lainaus päättyy ---

Paljonko aiot keitellä?
Entä jos sen sähköhellan tilalla olisi mikro?

Aakku:
Onko Facebookin ryhmä jo tuttu...?

"Pakettiautosta Matkailu/Retkeilyauto"
https://www.facebook.com/groups/1014016849056626

Tuossa ryhmässä puuhastelee enemmän rakentelijaporukka erinäisten kysymysten ja ongelmanratkaisujen kanssa.

Masa matkailija:
Korkeus puuttuu, 185 ja riittävä pinta-ala sille. Ajoneuvo lainsäädäntöä tutkimaan, löytyy hyvät ohjeet,  toki katsurin kanssa  selvittää myös.

Lähetetty minun SM-F916B laitteesta Tapatalkilla

MarttiTapani:
Hei kaikki kommentaattorit!

Kiitos hyvistä vinkeistä. Pistäkää vaan lisää ajatuksia ja havaintoja tulemaan.
PS: Auto on Boxer H4 eli riittävän korkea.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View