Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Milloin kannattaisi mihinkin päin suunnata?

(1/7) > >>

Aakku:
Kesäkuussa olin Norjassa, joka osui nappiin. Ei ruuhkaa vielä missään ja ilmatkin oli sattumalta poutaiset. Milloin seuraavaksi? Onko elokuu sopiva aika, vai hukkuuko ruuhkiin vaikkapa lautoilla? Entä sateet, hyönteiset ym....?

Lappiin on ollut tapana mennä ruska-aikaan joskus syyskuussa. Ei pelkästään väriloiston takia, vaan hyönteisten loppuminen on myös hyvä syy.

Entä sitten Keski-Eurooppaan? Yleensä olen matkannut heinäkuussa, mutta elo-syyskuukin kiinnostaisi. Miten pahoja kelejä on odotettavissa? Keski-kesällä on sietämätön kuumuus, joka rassaa varsinkin yöllä, kun ei ole ilmastointia. Milloin todennäköisemmin on rankkasateita ja myrskytuulia? Nyt uutisoidaan Etelä-Euroopan pakahduttavista helteistä ja metsäpaloista. Toisaalta taas raekuuroista, jotka aiheuttavat tuhoja. Seuraavaksi varmaan taas tulvista. Olisiko parempi tiettyihin aikoihin pysyä Alppien Pohjoispuolella? Toisaalta Keski-Euroopan lomakausikin tuottaa ongelmia. Vaikka käytän pikkuteitä, niin pohjoisen Puolan rantatietkin olivat viimeksi Heinäkuussa aivan tukossa viikonloppuna.

Elikä milloin mihinkin suuntaan olisi otollista lähteä matkaamaan, kun ei ole mitään työn, tai muun aiheuttamaa rasitetta?

"Masi":
Aivan elokuun lopulla.

seppoko:
Kun sulla ei ole työrasitteita, niin miksi ei keväällä ja syksyllä, kun Etelä-Euroopassa sää on kuin hyvä Suomen kesä. Näin minä toimin jo työelämässä ollessani. Sain loman aina toivomaani aikaan, kun muut halusivat kesällä lomailla. Ja Suomessa ollaan kesäaika.

Aakku:
^ Näitä aikoja kyselen, kun itsellä ei ole kokemusta...

Elikä elokuun lopulla Eurooppaan, tai sitten aikaisin keväällä. Mikä olisi keväällä paras ajankohta?
Jos syksy ja kevät ovat parhaita aikoja Euroopassa, niin varmasti niihin liittyy huonojakin juttuja. Niistä olisin kiinnostunut myös.

K.E.V:
Maaliskuun alkupuolella lähtenyt monta kertaa. Riippuu mihin saakka menossa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View