Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Pohjoisemman Norja lautat ja lippujen osto

(1/7) > >>

Teukka-74:
Laitan tähän yhden lauttamatkan esimerkiksi johon olen lippuja katsellut, eli Svensby-Breidvik(Tromssan lähellä). Mistä mm tähän kannattaisi yhdensuuntainen lippu ostaa 2henk + ihan pikkusen vajaa 8m auto? Niin että näkee hinnan ja kannattaako liput ostaa jostain rekisteröinnin kautta  tms? Sitten kaipailen tuon Helgelandin rannikkoreitin(tie nro 17) lauttoihin lipun ostovinkkejä. Tuntuu että jo matkatoimistotkin lippuja tarjoaa ja muutenkin tarjoajia on tuvan täydeltä ja vaikea hahmottaa mikä tarjoaja olisi oikeasti hyvä ja luotettava. Jos on jotain erityistä liittyen tuohon Helgelandin reittiin niin otan mielelläni vinkit vastaan.  Thumb

K.E.V:
https://www.directferries.fi/norja_kohde.htm
Tuota olen käyttänyt ympäri eurooppaa. Voi varmaan muitakin löytyä.

Aakku:
Pitääkö niitä lippuja varata etukäteen...

Minä olen ajellut Norjassa vain suoraan rantaan ja lauttaan. Maksu joissain kortilla, mutta usein vain rekkari kuvataan ja laskutus sitten aikanaan vuoden päästä.
Onko se sitten halvempi, jos varaa liput erikseen? Ainakin paikallisilla on jotain edullisia "kausilippuja".

Tuolta "Direct Ferries" palvelusta katselin lippuja Affenanmaalta Ruotsiin Eckerö Linelle. Oli rajatumpi saatavuus ja kalliimat hinnat, mitä Eckerö Linen omilla sivuilla.

Teukka-74:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 19.07.2023     kello on 08:28 ---Pitääkö niitä lippuja varata etukäteen...

Minä olen ajellut Norjassa vain suoraan rantaan ja lauttaan. Maksu joissain kortilla, mutta usein vain rekkari kuvataan ja laskutus sitten aikanaan vuoden päästä.
Onko se sitten halvempi, jos varaa liput erikseen? Ainakin paikallisilla on jotain edullisia "kausilippuja".

Tuolta "Direct Ferries" palvelusta katselin lippuja Affenanmaalta Ruotsiin Eckerö Linelle. Oli rajatumpi saatavuus ja kalliimat hinnat, mitä Eckerö Linen omilla sivuilla.

--- Lainaus päättyy ---
Hyvä kysymys. En minäkään mielelläni lyhyelle lauttamatkalle varailisi etukäteen lippuja mutta jos saatavuus/lauttaan mahtuminen/hinta on määräävänä niin sitten voin aikatauluttaa matkan ja lipun etukäteen ostaa. Oleko rekisterinumeron ajanut johonkin järjestelmään vai toimiiko tuo kuten tunneli/tiemaksut?  Kiitos K.E.V linkistä.

Aakku:
Mulla oli joskus tilitys "Epassin " kautta...

En sitä enää ole käyttänyt, koska ei siitä satunnaislla matkoilla tunnu mitään etuakaan olevan.
Kertaakaan en ole jäänyt rannalle ruuhkan takia Norjassa, mutta mulla on vain pakun kokoinen auto.

https://www.epass24.com/fi/

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View