Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut Nappi 15 Jul 2023
  • Moi!

    Pitäs saada primus 2490 pannu päälle... se yrittää syttyä, kohisee sekä tikittää mutta ei poksahda.
    punainen kolmio syttyy sekä vihreä liekki palaa taulukossa noin 7-8 sek jälkeen.

    Akussa on virtaa, kaasua on...  Oisko mustassa laatikossa vika? Miten voin sen tarkistaa?
    Tai mikä muu vika se vois olla?

    Testasin aukaista mustaa laatikkoa mutta liittimet taitaa olla sulatettu yhteen piirikortin kanssa  :(
  • #2 kirjoittanut jamseil 15 Jul 2023
  • Itse purkaisin pohjan näkyviin, jolloin näkyy kipinäelektrodin säätö ja kunto. Vioittunut johto voi lyödä kipinän pohjaan.

    Irti pohjalla voi testata että lyö kipinän oikeaan paikkaan ja syttyy.

    Piirikortti ilmeisesti juotettava irti liittimen pinneistä kuten 2470. Mutta ei sitä ekana kannata irrottaa.
  • #3 kirjoittanut Nappi 15 Jul 2023
  • Itse purkaisin pohjan näkyviin, jolloin näkyy kipinäelektrodin säätö ja kunto. Vioittunut johto voi lyödä kipinän pohjaan.

    Irti pohjalla voi testata että lyö kipinän oikeaan paikkaan ja syttyy.

    Piirikortti ilmeisesti juotettava irti liittimen pinneistä kuten 2470. Mutta ei sitä ekana kannata irrottaa.

    Noh... Pitää katsoa mistähän päin tuo pönttö purentaan... näyttää olevan hyvin pakattu.
  • #4 kirjoittanut mjo33400 15 Jul 2023
  • Pohjassa kolme ruuvia niin pohja irtoaa. Tarkista poksi kohta johon kärki työntyy, onko runtattu halki jolloin lyö kipinän pintaa pitkin piirilevyyn.
  • #5 kirjoittanut Nappi 16 Jul 2023
  • Pohjassa kolme ruuvia niin pohja irtoaa. Tarkista poksi kohta johon kärki työntyy, onko runtattu halki jolloin lyö kipinän pintaa pitkin piirilevyyn.

    Selvä... kiitos avusta!  Thumb
  • #6 kirjoittanut Nappi 16 Jul 2023
  • Noh... Pitää katsoa mistähän päin tuo pönttö purentaan... näyttää olevan hyvin pakattu.

    ei näy mitään...
  • #7 kirjoittanut mjo33400 17 Jul 2023
  • Onko mahdollisuutta kokeilla toisella kärjellä? Vanhan mallin pohja on kuin uusi.
  • #8 kirjoittanut maurkata 17 Jul 2023
  • ei näy mitään...Mulla on hyvä 2490 pannu myytävänä.
  • #9 kirjoittanut mjo33400 17 Jul 2023


  • Kai sinäkin ymmärrät, ettei uutta tarvitse ostaa tuollaisen vian takia?
Sivuja:
Toiminto