rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mistä aloitan etsiä vikaa, Alde 3010 ei tule lämmintävettä  (Luettu 2249 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.11.2023 kello on 21:06
  • kysyjä ei ehkä tyhmä / kysymys voi...
Tyhjennysventtiili on auki kuvassa. Ainakin mulla vaunussa tuo on pannun kylmävesiputken välissä.

Oothan laskenut pannun täyteen? Siis hana auki kuumavesipuolelle kunnes tulee vettä roiskimatta. Kestää pari-kolme minuuttia pumpusta riippuen.
putkisto on nyt tyhjä koska tyhjensin, siksi hana auki, kun etsin sitä uppopumpun takaiskua ja luulen, että sitä on joku aikaisemminkin sepittänyt (katso kuva rautalankasätös pumpulta lähtevässä ja oletan sen olevan kyseinen takaisku

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.11.2023 kello on 21:06
  • kysyjä ei ehkä tyhmä / kysymys voi...
Joku niistä valkoisista on sokka (seegerin näköinen), joka pitää vetää ulos, sitten liitoksen voi vetää auki.
Kokeile nyt kuitenkin ensin, että ilmaa ei ole.
olen kokeillut että ilmaa ei enää tule, mutta kun hetken on hanat kiinni, niin taas on ilmaa ja siitä päätellen nyt alan uskoa, että uppopumpun takaisku on sökö ja siihen viittaa tuossa kuvassakin näkyvä yritys korjata
kokeilen josko nuo liitokset nyt sitten saan auki ohjeilla seegeri irti ja vetoa systeemillä, kiitoksia ohjeista

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
onko jokin noista sinisistä takaisku ja miten tuollainen vaihdetaan, minulla on ostettuna yksi Jyväskaravaanista tuollainen sininen jossa nuoli kyljessä - ihme liittimet, miten nuo toimii onko jollain tietoa kertoa ekakertaa ihmettelevälle

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Tuo musta poikittainen sokka vedetään pois ja silloin valkoinen rengas painuu SISÄÄNPÄIN , tällöin voidaan vetää irti liitoksesta. Kuvassa näkyy jokin ihme rautalankaviritys ???

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 9.11.2023 kello on 21:06
  • kysyjä ei ehkä tyhmä / kysymys voi...
Tuo musta poikittainen sokka vedetään pois ja silloin valkoinen rengas painuu SISÄÄNPÄIN , tällöin voidaan vetää irti liitoksesta. Kuvassa näkyy jokin ihme rautalankaviritys ???


juu ihme viritys tosiaan, ilmeisesti edellinen tai joku itseoppinut mac Caiveri, onneksi tilasian yhden jo varastooni ja nyt se on uudistettu - huomenna testiä
jännät liittimet, ekaa kertaa tuollaisiin törmäsin - olihan tuo yksi aika jumissakun aikansa pyörii tuo liitin niin syö muoviin aika uran ja ei meinaa palautua kynsi urasta vaikka kuin valkosta työntää sisäänpäin

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
juu ihme viritys tosiaan, ilmeisesti edellinen tai joku itseoppinut mac Caiveri, onneksi tilasian yhden jo varastooni ja nyt se on uudistettu - huomenna testiä
jännät liittimet, ekaa kertaa tuollaisiin törmäsin - olihan tuo yksi aika jumissakun aikansa pyörii tuo liitin niin syö muoviin aika uran ja ei meinaa palautua kynsi urasta vaikka kuin valkosta työntää sisäänpäin

Olisko jääny vesi sisään ja poksauttanut pakkasessa keskeltä poikki. onko siellä venttiili sisällä?

Takaiskuventtiilin toiminnan saanee kokeiltua puhaltamalla molempiin suuntiin

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Tuo musta poikittainen sokka vedetään pois

Hitsi, se olikin musta...   :-[

  • Vieras
  • Minulla saman tyyppinen vika Alde 3000:saa, että pannu lirisee tyhjäksi ulos kun hanan kääntää kuumavesiasentoon. Itse asiassa riittää että pumppu on päällä, hanan ei tarvitse edes olla päällä. Näyttää siltä että kun hanan kytkee päälle kuumavesiasentoon, vesi lirisee ylivuoto/ ilmausletkusta (vai mikä tuo kirkas letku on?) ulos ja jotain tulee hanastakin. Kun tuon valokuvassa näkyvän kirkkaan letkun irrottaa, vesi ei enää valu ulos. Alden säiliön tyhjennyshana eli keinuvipu toimii, eli Alde tyhjenee sitä kautta vain halutessa.  Missäköhän vika? Putket tyhjennetty talvea vasten paineilmalla, onkohan jokin takaiskuventtiileis tä sökönä?